۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۴
کد خبر: 82976020
T T
۰ نفر
وزیر تعاون: عملكرد ترامپ موجب سعادت جامعه ایرانی می شود

تبریز- ایرنا - وزیر تعاون ،كار و رفاه اجتماعی از ترامپ به مثابه خوشبختی جامعه ایران و فرصت های بزرگ برای كشور یاد كرد و گفت: رفتار و عملكرد وی علیه جمهوری اسلامی موجب سعادت ما خواهد شد .

علی ربیعی روز پنجشنبه در همایش گرامی داشت روز صنعت و معدن در تبریز ادامه داد: اكنون بهترین فرصت است كه جامعه را به سوی تولید محوری هدایت كنیم هر چند روزهای سختی خواهیم داشت اما با اصلاح ساختارها جایگاه خود در بازار جهانی را هم افزایش خواهیم داد .
وی با بیان اینكه تمام كشورهای توسعه یافته از دودكش های بزرگ به پیشرفت نرسیده اند، گفت: در بستری اجتماعی و اقتصادی طبقه متوسط صنعتی باید رشد كند .
ربیعی اظهار داشت: منظور از طبقه متوسط صنعتی، جامعه تولید محور در برابر جامعه رانتی است.
وی گفت: برای شكل گیری صنعتگران به عنوان طبقه متوسط قوی در جامعه باید تلاش شود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه دولت برنامه منسجمی برای افزایش تاب آوری اجتماعی در برابر تحریم ها دارد، گفت: من مخالف واژه بحران هستم زیرا بحران زمانی است كه نسبت بین مسایل و مشكلات به ظرفیت های جامعه بیشتر باشد و این در حالی است كه ظرفیت های كشور ما بیشتر از مشكلات موجود است.
وی با بیان اینكه مسایل جدید ناشی از فشارهای بین المللی دچار هستیم كه كوتاه مدت به صنعت ما فشار وارد خواهد كرد، گفت: امروز بیش از هر زمان به عقلانیت و سخت كوشی نیازمندیم.
ربیعی تاكید كرد: در نظام اقتصادی و اجتماعی نباید صورت مسئله پاك شود بلكه با مدارای جامعه تولیدی می توانیم در كنار طرح شفاف مسایل به موفقیت برسیم .
وی با بیان اینكه هنوز به برجام افتخار می كنم، گفت: با رفتار درست می توانیم از شرایط كنونی عبور كنیم .
وی افزود: راه بی بدیل ما تولید است هر چند مشكلات تولید بیش از گذشته است اما راهی به جز تكیه به این بخش نداریم .
مسعود پزشكیان نایب ریس مجلس هم در این همایش گفت: مجلس آماده كمك به تولید كننده ها و رفع موانع موجود است .
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم گفت: مشكلات واحدهای تولیدی باید برطرف شود تا نقدینگی خود را صرف سرمایه گذاری در جهت توسعه و نوسازی واحدها كنند .
حجت الاسلام محمد علی آل هاشم تاكید كرد: بانك ها باید وارد میدان شوند و از تولید كننده و سرمایه گذاری حمایت كنند تا اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.
وی از بازرگانان خواست تولیدات مشابه داخلی و كالاهای غیر اساسی وارد نكنند.
وی با اشاره به اینكه اهتمام لازم برای بهره مندی استان از بركات مس سونگون وجود دارد، گفت: مشكلات زیست محیطی موجب ناتمام ماندن طرح توسعه مس آذربایجان شده است، در صورتی كه با فناوری روز می توان از مشكلات زیست محیطی جلوگیری كرد.
امام جمعه تبریز از تشكیلات قضایی استان كه از فعالیت واحدهای تولیدی حمایت می كنند قدردانی كرد و گفت: همت عمومی برای شكوفایی اقتصادی نیاز است.
در این همایش از واحدهای برتر استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
3071/518

سرخط اخبار استان‌ها