۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 83086380
T T
۰ نفر
شهید حاج طیب رضایی نماد بارز مبارزه علیه پلیدی هاست

استاندار قزوین ، شهید حاج طیب رضایی را نماد بارز مبارزه علیه پلیدی ها دانست و گفت : ترور آن شهید، همانند فوت جهان پهلوان تختی برای مردم بسیار غم انگیز بود .

عبدالمحمد زاهدی عصر جمعه در مراسم بزرگداشت شهید طیب رضایی و یادواره شهدای ورزشكار استان قزوین كه در شهرستان آوج برگزار شد، افزود : جوانان ما باید آن شهید را الگوی خویش قرار دهند.
وی اظهار داشت : 2 روز در زندگی من بسیار غم انگیز و سخت گذشت؛ یك روز كه خبر ترور طیب حاج رضایی را شنیدم و دیگری فوت جهان پهلوان تختی است.
وی تصریح كرد: انسان موجودی انتخاب گر است و عرصه هایی كه توسط انسان طی می شود، بر اساس انتخاب اوست و این انتخاب ها به نوعی امتحان الهی به حساب می آید و در كشور ما چهره های مختلفی همانند طیب حاج رضایی هستند كه در امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند.
زاهدی تاكید كرد: من از جوانی با خصوصیات طیب حاج رضایی آشنا هستم و به عنوان یك چهره برجسته در میدان بار تهران شناخته می شد ، وی از بهترین باستانی كاران عصر خودش بود و در فضای لوتی گری آن زمان، سرآمد همه بود.
این مقام مسئول ادامه داد: طیب با خیلی از گردن كشان تهران مشكل داشت كه از مهترین عامل درگیری با آنها، تعرض به نوامیس مردم و ظلم به ضعیفان بود و این نشان از مبارزه و حقانیت نهفته در شخصیب این شهید بزرگوار است.
زاهدی بیان داشت : طیب می توانست در زمان طاغوت امتیازات فراوانی به دست بیاورد، اما دست از مال دنیا برداشت و خودش را در راه اسلام و انقلاب قرار داد.
وی اضافه كرد: روز ترور شهید طیب حاج رضایی، غم عظیمی در بین مردم حس می شد و همه بهت زده بودند، روز بعد ساواك متنی در روزنامه اطلاعات و كیهان منتشر كرد و پزشكی قانونی نوشته بود جای 313 ضربه چاقو در بدن او وجود دارد.
شهرستان آوج واقع در 125 كیلومتری قزوین 465 شهید تقدیم نظام اسلامی كرده است.
9925/6012

سرخط اخبار استان‌ها