۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82507444
T T
۰ نفر
سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان آغاز به كار كرد

اصفهان- ایرنا- سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان بزرگترین رویداد كارآفرینی كشور روز پنجشنبه در اصفهان آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حركت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی تا هشتم اردیبهشت امسال در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود.
این جشنواره در 2 بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار می شود كه بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح كسب و كار آزاد، المپیاد طرح كسب و كار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری است.
در بخش طراحان كسب و كار و فن‌آفرینان این جشنواره، 665 طرح كسب و كار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده كه از این تعداد 402 طرح از بخش طرح كسب و كار دانشجویی و 263 طرح از بخش آزاد است و 159 طرح نیز به بخش فن‌آفرینان ارسال شده است.
برگزیدگان نهایی جشنواره از میان 26 نامزد بخش فرصت های سرمایه گذاری، 14 نامزد بخش طراحان كسب و كار، 19 نامزد بخش المپیاد دانشجویی و 18 نامزد بخش فن آفرینان، انتخاب و تجلیل خواهند شد.
بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالارمذاكره وسمینارهای آموزشی است و امسال 90 فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود.
این فرصت های سرمایه گذاری توسط هیات های كارشناسی ارزیابی و داوری شده و اكنون آماده جذب سرمایه گذار برای ایجاد كسب و كار هستند.
پیش بینی شده است كه امسال بیش از 300 سرمایه گذار برای بررسی فرصت ها و ایده های سرمایه گذاری در جشنواره شیخ بهایی شركت كنند.
برگزاری نشست‌های انتقال تجربه نیز از رویدادهای جشنواره سیزدهم شیخ بهایی است كه در این نشست‌ها تجربه های 16 كارآفرین و فن‌آفرین در سه موضوع تعامل با سرمایه گذاران، مشاركت های بین المللی و كارآفرینی اجتماعی ارائه می‌ شود.
حضور 50 دانشگاه كارآفرین و سرمایه گذار و پخش بر خط (آنلاین) نیز از دیگر برنامه های امسال جشنواره شیخ بهایی است.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سوی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین و تنها شهرك تحقیقاتی كشور از حدود 20 سال گذشته فعالیت خود را با ایجاد نخستین پارك فناوری و مركز رشد فناوری كشور آغاز كرد و اكنون بیش از 480 شركت دانش بنیان در این شهرك مستقر است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : مسعود عمادی
۰ نفر