۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82506079
T T
۰ نفر

كاشت 10 ميليون شاخه گل در تبريز

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82506079
كاشت 10 ميليون شاخه گل در تبريز

تبريز - ايرنا - مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تبريز از ثبت ركورد كاشت بيش از 10 ميليون شاخه گل در تبريز خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمدحسين حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين گل ها كه با اقليم آب و هوايي منطقه سازگارند در سطح ميادين، پارك ها و بوستان هاي اين شهر كاشته شده است.
وي با بيان اينكه ايام بهاري تبريز از ارديبهشت آغاز مي شود، اظهار كرد: برنامه ريزي سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تبريز بر اين اساس استوار بوده و با در نظر گرفتن شرايط آب و هوايي، كاشت گل هاي متنوع فصل را در دستور كار قرار داده است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تبريز با اشاره به كاشت بيش از دو ميليون پياز گل لاله در تبريز، يادآوري كرد: هم اكنون پس از تهران، آمار بالاترين كاشت تعداد گل لاله در كشور مربوط به تبريز است.
حسن زاده با تاكيد بر اينكه بر اساس تجربه سال هاي گذشته، بسترسازي لازم براي نگهداري پياز گل لاله فراهم شده است، ادامه داد: با توجه به اينكه پياز گل لاله نيازمند گذر از فصل سرما است، در طول سال اقدام هاي لازم براي محافظت در مقابل انواع بيماري ها و قارچ زدگي از آن ها انجام شده است.
وي با ابراز اميدواري براي همكاري شهروندان در راستاي حفظ و نگهداي از گونه هاي مختلف گياهي فضاي سبز و گل هاي كاشته شده، گفت: امسال نيز همچون سال هاي گذشته شاهد بهار و تابستان سر سبزي در تبريز خواهيم شد تا با افتخار و سربلندي ميزبان گردشگران و ميهمانان باشيم.
سرانه فضاي سبز درون ‌شهري و برون ‌شهري تبريز ۱۷ مترمربع است كه تنها 8 مترمربع از آن در داخل شهر بوده و بقيه مربوط به جنگل‌كاري‌هاي اطراف شهري از جمله عون بن علي، عباس‌ميرزا و آرپا دره‌سي است.
خبرنگار: پرويز بابائي ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183

سرخط اخبار استان‌ها