مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه: آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان برای تحقق عدالت کوشیدند +فیلم

تهران-ایرنا-«بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه با حضور در سفارت ایران در دمشق و تسلیت شهادت رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که آنها در طول عمر خود در مسیر تحقق صلح، حق و عدالت در جهان گام برداشتند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سانا، سفارت ایران در دمشق به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان مراسم ترحیم برگزار و دفتر یادبود گشایش کرد.

«بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه در این مراسم گفت که این دو شهید طی عمر خود در راستای تحقق صلح،حق و عدالت در جهان با اخلاص و صداقت کار کردند. این خسارتی مشترک برای ما، جهان و هر کسی است که به صلح و مقابله با جنگ و تروریسم ایمان دارد.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه نیز در این مراسم حضور یافت و سخنرانی کرد. وی شهادت رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه و همراهان آن ها را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

«محمد عبدالستار السید» وزیر اوقاف سوریه نیز در این مراسم حضور یافت و گفت: غم و اندوه تنها برای ملت دوست و برادر ایران نیست بلکه تمام کشورها به‌ویژه سوریه را فراگرفته است. ملت سوریه مواضع مهم رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران را فراموش نخواهد کرد.

«محمد رامی مرتینی» وزیر گردشگری سوریه نیز در این مراسم حضور یافت و گفت: این مصیبت برای سوریه و ایران یکی است و دمشق با تمام تشکل‌های آن هم‌پیمان و دوست وفادار ایران باقی خواهد ماند.

وزیر کار و اسکان و وزیر برق و دیگر وزرا و مقامات سیاسی سوری نیز در این مراسم حضور داشتند.

«حسین اکبری» سفیر ایران در دمشق در این مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را به ملت ایران و تمام ملت‌های محور مقاومت و آزادگان جهان تسلیت و از همدردی دولت سوریه قدردانی و تاکید کرد که این امر نشان‌دهنده روابط عمیق و راهبردی تهران-دمشق است.

سفیر ایران گفت: علیرغم این خسارت بزرگ اما ایران حکومتی ثابت و قانون جاری دارد و با حمایت‌های مردم از این مرحله عبور و با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد. ایران اهداف خود در دفاع از مقاومت و تمام آزادگان جهان به عنوان وظیفه دینی و انسانی را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha