۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85486108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوگواری شهادت رییس جمهور در تانزانیا / آیت الله رییسی غمخوار همه مظلومان جهان بود

تهران - ایرنا - آیین سوگواری و بزرگداشت آیت الله شهید سید ابراهیم رییسی و شماری از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ؛ با حضور اقشار مختلف مردم ومسئولان تانزانیا در رایزنی فرهنگی ایران در دارالسلام برگزار شد .

به گزارش ایرنا ؛ بسیاری از اقشار مختلف مردم تانزانیا، همانند بسیاری از مسلمانان و آزادیخواهان جهان، از شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور شجاع، مجاهد، مردمی و محبوب کشورمان، وزیر شهید امور خارجه و نیز دیگر همراهان شهیدشان بسیار متأثر شدند و برای عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری و ملت مسلمان ایران و قرائت قرآن و دعا برای شهدا در رایزنی فرهنگی ایران در دارالسلام حضور یافتند.

بزرگان جمعیت های مختلف، دانشجویان مراکز دانشگاهی، طلاب مراکز اسلامی و اعضای انجمن ها و مراکز مختلف بخشی از شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

گروه های مختلف، ضمن قرائت قرآن و دعا برای شهدا، از نمایندگان خود میخواستند که برای عرض تسلیت دقایقی در شأن و منزلت این شهدای عزیز و خدمات آنها صحبت کنند.

بسیاری از نمایندگان این گروهها در سخنانشان ؛ رئیس جمهور مردمی ایت الله رئیسی را نه فقط نماینده ی ملت ایران، بلکه غمخوار و نماینده ی تمامی مظلومین جهان می دانستند که با همکاری وزیر امور خارجه و دیگر یارانش حامی اصلی مردم مظلوم فلسطین در صحنه های بین المللی بودند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha