توسعه روابط و تعمیق دوستی میان ایران و عراق هرگز متوقف نخواهد شد

تهران-ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه گفت: قرار بود شهید آیت الله رئیسی، طی ۱۰ روز آینده به عراق و اقلیم کردستان سفری داشته باشند، اگرچه با شهادت وی این سفر دیگر انجام نخواهد شد ولی توسعه روابط و تعمیق دوستی میان دو کشور هرگز متوقف نخواهد شد. 

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، محمد محمودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه روز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ با برگزاری یک کنفرانس خبری در محل سرکنسولگری در خصوص سانحه دلخراش منجر به شهادت مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و آخرین وضعیت کشور توضیحاتی ارائه کرد.

سرکنسول ایران در این کنفرانس خبری از مقامات و مردم اقلیم کردستان به سبب همدردی با مردم و مسئولان ایران تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت و گشایش دفتر یادبود شهدای این سانحه که روز چهارشنبه از ساعت ۱۴ لغایت ۱۷ در محل سرکنسولگری برگزار می شود، حضور مقامات و مردم اقلیم کردستان در این برنامه را موجب مباهات دانست.

به گزارش ایرنا، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در ابتدای این نشست اظهارداشت: رئیس جمهور عزیز ایران و همراهان در حال بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در مرز مشترک دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان بودند که این سانحه ناگوار رخ داد و ایران و ایران دوستان عزادار شدند. اکنون در ایران ۵ روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده و بسیاری از کشورهای دوست از جمله عراق نیز جهت ابراز همدردی با مردم ایران، روزهایی را به عنوان اعضای عمومی اعلام کردند.

محمودیان ادامه داد: قرار بود شهید آیت الله رئیسی، طی ۱۰ روز آینده به عراق و اقلیم کردستان سفری داشته باشند و طیف گسترده‌ای از همکاری‌های جدید میان دو طرف آغاز شود. اگرچه با شهادت وی این سفر دیگر انجام نخواهد شد ولی توسعه روابط و تعمیق دوستی میان دو کشور هرگز متوقف نخواهد شد.

توسعه روابط و تعمیق دوستی میان ایران و عراق هرگز متوقف نخواهد شد

وی تصریح کرد: همانطور که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری انقلاب اسلامی ایران فرمودند، به واسطه ساختار و بنیان مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خللی در مسیر اداره کشور به وجود نخواهد آمد. قطعاً این موضوع در تعاملات با دوستان و همسایگان صادق است و دو ملت ایران و عراق هر روز روابط و محبت میان خود را مستحکم‌تر خواهند کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه افزود: اکنون با حکم مقام معظم رهبری آقای مخبر معاون شهید رئیسی تا زمان برگزاری انتخابات ۵۰ روز آینده، سکان هدایت قوه مجریه را به دست گرفتند و همچنین آقای باقری نیز به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه معرفی شده‌اند.

محمودیان در پایان خاطرنشان کرد: در همین مدت پیام‌های متعدد تسلیت و همدردی از سوی مقامات و مردم عزیز اقلیم کردستان عراق از جمله آقایان بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهن کردستان و قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان را دریافت کرده‌ایم که نشان دهنده عمق رابطه و دوستی میان دو ملت است و اینجانب به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از ابراز همدردی همه تشکر می‌کنم.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha