نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دانشگاه‌ها در آزمون دکتری اعلام شد

تهران- ایرنا- سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در اطلاعیه‌ای نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش کشور در آزمون دکتری را اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد باتوجه به ابلاغیه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه اعمال حدنصاب نمره مرحله دوم مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت زیر اعلام می‌شود؛

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در پذیرش آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز از سال ۱۴۰۳ به بعد برای نمره نهایی پذیرش (شامل مجموع نمرات آزمون متمرکز، سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه و همچنین طرح‌واره در رشته‌محل‌های پژوهش‌محور)، همچنین مطابق ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۱۸مجلس شورای اسلامی، می‌توانند حدنصاب نمره برای هر کدرشته‌محل تعیین کنند و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مکلف است در پذیرش نهایی حدنصاب مذکور را اعمال کند.


بنابراین با وجود توضیحات مندرج در دفترچه‌های آزمون مذکور، نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم بر اساس مصوبه جدید صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، آزمون مقطع دکتری نیمه‌متمرکز ۱۴۰۳، چهارم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور؛ شامل ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی در هفت گروه امتحانی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار شد.

همچنین در این آزمون بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور ۱۵۱ هزار و ۶۴۱ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۵۶۴ نفر (۴۵ درصد) زن و ۸۴ هزار و ۷۹ نفر (۵۵ درصد) مرد بودند. افزون بر این، بر اساس آخرین آمار سازمان سنجش حدود ۱۲۸ هزار نفر از این افراد برای شرکت در آزمون کارت دریافت کردند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری ۱۴۰۳، ۲۸ فروردین منتشر شد و روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفت. بر اساس اطلاعات سازمان سنجش از مجموع ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. افراد واجد شرایط از اول تا ۱۲ اردیبهشت برای انتخاب رشته وقت داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha