۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85484729
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

‌انتقاد دیپلمات روس از سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال دیوان بین‌المللی کیفری

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در واشنگتن، سیاست آمریکا در برخورد با دیوان بین‌المللی کیفری را دوگانه و تبعیض‌آمیز توصیف کرد و گفت واشنگتن، مشروعیت دیوان را انکار می‌کند، اما استفاده از آن را در برخورد با کشورهایی که دشمن خود می‌پندارد، روا می‌داند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در این زمینه گفت: آمریکا مشروعیت دیوان بین‌المللی کیفری را نفی و آن را تهدید به تحریم می کند اما تردیدی در استفاده از این سازمان علیه افرادی که آنها را دشمن خود قلمداد می کند، ندارد.

اظهارات این دیپلمات روسیه در واکنش به بیانیه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مطرح شده است که مدعی شد کشورش به حمایت از دیوان بین المللی کیفری در رابطه با اوضاع در اوکراین ادامه می دهد هر چند که این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل است.

آنتونوف گفت: این نیز نمونه دیگری از استانداردهای دوگانه و دورویی و نفاق آمریکایی ها است. واشنگتن مشروعیت دیوان را انکار می کند و هنگامی که پای منافع آمریکا و متحدانش در میان است این سازمان را با اعمال تحریم تهدید می کند.

سفیر روسیه در اظهاراتی که در کانال تلگرامی سفارت این کشور در واشنگتن منتشر شد، افزود: اما آنها (آمریکایی ها) با بی شرمی از این ابزار شبه قانونی علیه کسانی که دشمن خود می پندارند، استفاده می کنند.

این مقام روسیه خاطرنشان کرد هیچ فردی در جهان نباید درباره سیاست اهانت آمیز آمریکا تردید کند. این کشور از مسائل حقوق بشر تنها به نفع یک چیز یعنی تسویه حساب با کشورهایی که نامطلوب می داند بهره برداری می کند. به نظر می رسد این نظم جهانی لیبرال مد نظر آمریکا است.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشته بود واکنش آمریکا در رابطه با درخواست دادستان دیوان بین المللی کیفری در زمینه صدور حکم بازداشت علیه مقامات رژیم اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، شبیه واکنش عقربی است که توسط خودش گزیده شه یا عنکبوتی که در تار خودش گیر کرده است.

دادستان های دیوان بین المللی کیفری در سال ۲۰۲۱ تحقیق در مورد سرزمین های فلسطینی را آغاز کردند. این تحقیقات مربوط به جنایات جنگی علیه بشریت است که توسط نیروهای اسرائیلی در نوار غزه انجام شده است.

کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز دوشنبه اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha