فونتانا: شانس خوبی برای کسب سهمیه داریم/ تمامی بوکسورهای ایران آماده رقابت هستند + فیلم

تهران- ایرنا- سرمربی کوبایی تیم ملی بوکس ایران، گفت: شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی تایلند داریم و تمامی نفرات ما آماده رقابت با حریفان هستند.

خوان‌ باتیستا فونتانیلس که در کشورمان با نام فونتانا شناخته می‌شود، پیش از اعزام بوکسورهای ایران به مسابقات گزینشی المپیک در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح شرایط ملی‌پوشان بوکس پرداخت و اظهار داشت: سعی کردیم کاری که باید طی سه سال برای آماده‌سازی تیم صورت می‌گرفت را در پنج ماه انجام دهیم.

وی افزود: اگر بوکسورها در بازی‌های آسیایی هانگژو به سهمیه می‌رسیدند، کار راحت‌تر بود. پس از این رویداد، کار ما آغاز شد و در این پنج ماه تلاش کردیم تا نفرات را به نهایت آمادگی برسانیم تا به موفقیت دست یابیم.

این مربی باتجربه کوبایی، بیان کرد: فکر می‌کنم با وجود زمان کمی که داشتیم، روند آماده‌سازی به خوبی طی شد و اکنون بوکسورهای ایران شرایط مناسبی دارند و همگی آماده حضور در میدان سخت گزینشی المپیک هستند.

فونتانا با بیان اینکه بوکسورهای ایران از شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک پاریس برخوردار هستند، توضیح داد: علی حبیبی‌نژاد در تورنمنت قزاقستان عالی بود. چهار پیروزی ارزشمند کسب کرد که سه برد آن برابر رقیبان سخت‌کوش و مطرح قزاقستانی بود و در فینال هم نماینده ازبکستان را از پیش‌رو برداشت. او از شانس بسیار بالایی برای رسیدن به پاریس برخوردار است.

وی گفت: میثم قشلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم، بخت خوبی برای کسب سهمیه دارد. مهدی پرویزی بوکسور جنگنده و جسور سبک وزن ما و روزبه صفری در سنگین وزن هم امید زیادی دارند و اگر روزشان باشد، می‌توانند المپیکی شوند.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران، افزود: دانیال شه‌بخس بوکسور باتجربه و مطرح ایران نیز با استفاده از تجاربش می‌تواند برای دومین دوره متوالی، مسافر المپیک شود.

گفتنی است، سومین و آخرین مرحله رقابت‌های بوکس گزینشی المپیک پاریس از روز جمعه هفته جاری به میزبانی تایلند آغاز می‌شود و هفت بوکسور ایران در جست‌وجوی بلیت پاریس هستند. تیم ایران برای حضور در پیکارهای گزینشی، امشب (سه‌شنبه) تهران را به مقصد بانکوک ترک خواهد کرد.

ترکیب تیم اعزامی بدین شرح است:

وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی پرویزی

وزن ۵۷ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد

وزن ۷۱ کیلوگرم: کسری طهماسبی

وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی

وزن ۹۲ کیلوگرم: علی فتحی

۹۲ + کیلوگرم: روزبه صفری

فونتانا هدایت تیم ایران را برعهده دارد و فونتس و محمدعاشری، مربیان تیم هستند.

بوکسورهای کشورمان در دور مرحله قبلی گزینشی که در هانگ‌ژو چین و لمباردی ایتالیا بود، موفق به کسب سهمیه نشدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha