۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85481897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرس فیفا: فاز نخست راه‌اندازی VAR در ایران آغاز شده است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85481897
مدرس فیفا: فاز نخست راه‌اندازی VAR در ایران آغاز شده است

تهران- ایرنا- مدرس مصری فدراسیون بین‌المللی فوتبال گفت: برای پیاده‌سازی و اجرای سیستم کمک‌ داور ویدئویی چند فاز وجود دارد که فاز نخست را در ایران شروع کردیم و به صورت تئوری، عملی و شبیه‌ساز نیز کلاس‌ها را ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، تامر دوری روز یکشنبه در نخستین جلسه سمینار آموزش مقدماتی کمک داوران ویدیویی که در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: از ریاست فدراسیون، دبیر کل و رییس دپارتمان داوری تشکر می‌کنم، فیفا همیشه تلاشش این است که تکنولوژی VAR را در هر جای دنیا توسعه دهد. در بحث داوری فوتبال یکی از بخش‌هایی که به توسعه آنان کمک می‌کند VAR است به همین دلیل فیفا، بنده را انتخاب کرد که برای تدریس به ایران بیایم تا رشد و توسعه داوری ایران را از طریق این تکنولوژی آموزش بدهم.

وی ادامه داد: برای پیاده‌سازی و اجرای سیستم کمک‌ داور ویدئویی چند فاز وجود دارد که فاز نخست را در ایران شروع کردیم و به صورت تئوری، عملی و شبیه‌ساز نیز کلاس‌ها را ادامه می‌دهیم. در این کلاس داوران می‌آیند و تمرینات را انجام می‌دهند که مشابه همان اتفاق مسابقه برای آنها به وجود بیاید.

مدرس مصری فیفا یادآور شد: تکنولوژی داوری در مسابقات کمک می‌کند تا حق تیم‌ها به‌ آنها داده شود. داور، VAR را می‌تواند در چهار مسیر و آیتم مورد استفاده قرار دهد. این آیتم‌ها در زمان کارت قرمز مستقیم، اتفاقات منجر به پنالتی، گل و گل نشدن و همچنین اشتباه در هویت بازیکن خاطی بوده که این چهار ویژگی به کمک داور و داور کمک خواهد کرد تا از اشتباهات جلوگیری کند.

مدرس فیفا در خصوص اینکه آیا با توجه به تحریم، این تکنولوژی دیر به ایران نیامد، پاسخ داد: بهتر است در مورد تحریم‌ها صحبت نکنیم چرا که اکنون تکنولوژی اینجاست، داوران نیز حاضر هستند. من نیز از فیفا به اینجا اعزام شده‌ام تا همه دست به دست هم بدهیم و تکنولوژی VAR را در ایران پیاده‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: قطعا درباره تصمیمات تحلیلی و حقیقی صحبت خواهیم کرد. ما از دو واژه متفاوت استفاده می‌کنیم؛ بازبینی و چک! برای صحنه‌های حقیقی نیازی به بازبینی نیست و فقط اتاق VAR چک و به داور اعلام می‌کند، اما برای صحنه‌های تحلیلی حتما بازبینی در زمین انجام خواهد شد.

تانمر دوری با اشاره به اینکه مهدی تاج به‌عنوان نایب رئیس آسیا چه میزان  کمک کرده تا VAR به ایران بیاید، گفت: تاج به‌عنوان نایب رئیس AFC کمک خودش را کرده که الان من و تکنولوژی اینجا هستیم. پس او حتما توانسته، کمک کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha