۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85481605
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

صادرات بذر شرکت توسعه ذرت خوزستان، ۲۸۰ هزار دلار ارزآوری داشت

دزفول - ایرنا - مدیر صادرات و نمایندگی شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان با اشاره به رویکرد صادرات این شرکت گفت: شرکت توسعه ذرت خوزستان در سال گذشته با حدود ۴۰۰ تن صادرات بذر، ۲۸۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

محمد قاسمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان برای ورود به بازارهای جهانی و حفظ و ارتقای استانداردهای تولید بذر ذرت موفق به کسب گواهی OECD (صادرات به اتحادیه اروپا) از مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر شد و در همین راستا خوشبختانه سالیانه بخشی از بذر تولیدی خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.

وی صادرات ۴۰۰ تن بذر هیبریدی به کشورهای اوراسیا و عربی در سال گذشته را یادآور شد و ادامه داد: هر کیلوگرم بذر هفت دلار و درمجموع حدود ۲۸۰ هزار دلار ارزش صادرات بذر صادراتی سال گذشته بود.

مدیر صادرات و نمایندگی شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان، صادرات را کلید ارزآوری دانست و گفت: کشاورزان ما محصولاتی در سطح اروپا تولید می‌کنند ولی متاسفانه بنا به دلایل مختلف، خریداری وجود ندارد و آسیب آن متوجه کشاورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت محصولات خیلی زیاد است، افزود: صادرات می‌تواند تولید استان و کشور را ساماندهی کند از این رو شرکت توسعه کشت ذرت این آمادگی را دارد تا تعدادی تجار و سرمایه گذار را در این شرکت مستقر و محصولات را به طور مستقیم از کشاورزان خریداری و صادر کنند.

قاسمی نژاد با بیان اینکه این اقدام دست دلالان را قطع و سود بیشتری نصیب کشاورزان می‌کند، اظهارکرد: کامیون‌ها در گذشته برای قرنطینه صادراتی به آستارا می‌رفتند ولی از سه سال قبل این کار در شرکت توسعه کشت ذرت انجام می‌شود.

صادرات بذر شرکت توسعه ذرت خوزستان، ۲۸۰ هزار دلار ارزآوری داشت

دریافت امتیاز تولید و فروش بذر هیبرید ذرت در شرکت توسعه ذرت خوزستان

مدیر صادرات و نمایندگی شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان بیان کرد: سابقه سالها نوآوری شرکت باعث دریافت امتیاز تولید و فروش بذر هیبرید ذرت رقم KSC۷۰۳، از موسسه تحقیقات اصلاح بذر و نهال کشور شد.

وی افزود: شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان در راستای تکمیل سبد محصولات و نهاده‌های خود در حال حاضر تعدادی رقم از ارقام کم نظیر با منشا خارجی و متناسب با تاریخ کاشت و اقلیم کشور را در دست تولید دارد.

مدیر صادرات و نمایندگی شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان با بیان اینکه این شرکت با تاسیس کارخانجات پیشرفته فرآوری بذر گام مهمی در بهبود کیفی بذر تولید داخلی برداشته است، گفت: کیفیت بذر در این راستا در آزمایشگاه‌های تخصصی شرکت کنترل می‌شود و به منظور تولید بهینه، فرآوری، آماده سازی و بسته بندی بذور از جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا، سموم جدید و تکنولوژی در این جهت استفاده می‌کند.

وی بذر را محصول نهایی برنامه‌های اصلاح گیاهان و نخستین خاکریز تولید محصولات کشاورزی دانست و افزود: موفقیت یک برنامه زمانی مشخص می‌شود که این محصول نهایی یعنی بذر بدست کشاورزان برسد و مورد استفاده قرار گیرد.

قاسمی نژاد با بیان اینکه بذر، پایه و اساس و مهمترین نهاده تولید محصولات کشاورزی است، گفت: اهمیت بذر در گیاه ذرت با توجه به وضعیت خاص دگرگشنی و هیبرید بودن آن دوچندان است.

وی افزود: این شرکت با چهار دهه فعالیت و سرمایه اعتماد کشاورزان استان و کشور، ضمن توجه به دانش روز دنیا و تجربه کارشناسان با سابقه در تولید ذرت با استفاده از تجهیزات جدید فرآوری بذر ذرت، سعی در توسعه تولید این محصول راهبردی کرده است.

صادرات بذر شرکت توسعه ذرت خوزستان، ۲۸۰ هزار دلار ارزآوری داشت

به گزارش ایرنا شهرستان دزفول با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای سیلاژ شده و حدود ۷۰ هزار تن ذرت دانه‌ای سهم مهمی در تامین علوفه و ذرت دانه‌ای کشور دارد.

سالانه حدود ۲ونیم میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در دزفول تولید و وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.

شرکت توسعه کشت ذرت نمایندگی خوزستان در شهرستان دزفول و در نزدیکی شهر صفی آباد واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha