افزون بر هشت میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷۳ هزار و ۷۵۶ تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۴۴ دلار، سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم بیاتی روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: صادرات کالای استان به خارج از کشور نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۲۱۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین حجم صادرات در این مدت مربوط به کلینکر سیمان با بیش از ۲۷۱ هزار تن به ارزش ۶ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دیگر کالاهای عمده صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل مواد آرایشی بهداشتی، پودر و عصاره شیرین بیان و موکت است.

بیاتی تصریح کرد: کالاهای استان بیشتر به کشورهای کویت، عراق، آلمان، آفریقای جنوبی و افغانستان صادر شده است.

وی ابراز کرد: درآمد گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته، ۱۱۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال بوده که این میزان در سال ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال بود.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به این آمار، میزان درآمد گمرک استان در سال ۱۴۰۲، ۷ هزار و ۹۵۶ درصد رشد داشته است.

از ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ پس از چهار سال انتظار صادرات سیمان مارگون کهگیلویه و بویراحمد از گمرک این استان آغاز شد در حالی که پیشتر از گمرک بوشهر انجام می‌شد.

مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان پس از ۱۷ سال انتظار هم صادر شده است.گمرک کهگیلویه و بویراحمد برای انجام تشریفات صادرات کالاهای شرکت های تولیدی استان آمادگی شبانه روزی دارد.

با وجود تحریم های بی رحمانه آمریکا، شیب نمودار صادرات در کهگیلویه و بویراحمد به سمت افزایش است و این مهم نوید بخش اشتغال زایی، کاهش تورم و رشد تولید خواهد بود.

استان ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از جمعیت و مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha