سفر به سرزمین خاک و قهوه+ فیلم

تهران- ایرنا- غرفه یمن در نمایشگاه کتاب با بوی خاک و قهوه در هم آمیخته. از صف طولانی بازدیدکنندگانی که برای چشیدن قهوه آمده‌اند تا گپ‌وگفت‌هایی که درباره خنجرهای یمنی شکل می‌گیرد، همگی به غرفه یمن حال‌وهوای متفاوتی داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از پله‌های کنار شبستان که بالا بروید غرفه کشورهای مختلف قرار گرفته از یمن تا ترکیه و روسیه. غرفه یمن اما با دیگر غرفه ها متفاوت است. بوی قهوه‌ای که از این غرفه در سراسر طبقه بالایی شبستان پیچیده هر بازدیدکننده‌ای را وسوسه می‌کند تا از این غرفه دیدن کند.

قهوه یمنی با قدمتی طولانی که مخاطبان برای چشیدن ذره‌ای از آن صف‌های طولانی می‌کشند.

به جز قهوه در غرفه مهمان ویژه نمایشگاه، یمنی‌های با لباس کشورشان در غرفه می‌چرخند و با مردم گپ می‌زنند. جالب آنکه خنجرهایی به کمرشان گذاشته‌اند که درباره آن تقریبا به همه توضیح می‌دهند. لحن شیرینی هم دارند و تلاش می‌کنند فارسی را روان صحبت کنند.

شکل‌وشمایل غرفه یمن نیز شبیه به دروازه صنعا طراحی شده بود. دروازه‌ای در یکی قدیمی‌ترین شهرهای یمن که رنگ خاکی آن توجه هر کسی را جلب می‌کرد تا از این غرفه بازدید کند. آشنایی با فرهنگ و تمدن یمن و تاریخچه‌ آن نیز یکی از مزیت‌هایی است که بازدیدکنندگان غرفه یمن را شگفت‌زده می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha