تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در چهارمحال و بختیاری تصویب شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در این دانشگاه موافقت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، محمدحسین اعرابی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: به استناد رای صادره در دویست و نود و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد موافقت شد.

وی افزود: این نامه با امضای بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، خردادماه سال گذشته ناظرین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، پتانسیل‌ها، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت احداث پارک علم و فناوری سلامت در این دانشگاه را بصورت میدانی و از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

اشتغالزایی و خلق ثروت برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان که از نوپابودن خارج و به بلوغ رسیده‌اند، از اهداف پارک علم و فناوری در حوزه سلامت است.

دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در حال حاضر ۲۸۸عضو هیات علمی دارد که شامل ۹ استاد،۴۵دانشیار، ۲۰۸ استادیار، ۲۶ مربی است.

هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی، ۹ بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

تولید ۱۱ محصول جدید، ثبت ۲ اختراع و اضافه شدن ۱۴ شرکت فناور از مهمترین فعالیت‌های این دانشگاه در سال گذشته بود که نبات تولید شده با نخ گیاهی، تولید سوآپ نمونه‌برداری دستگاه لومینومتر، پمادهای ضد درد گیاهی، درمان سرطان با انتقال مواد شیمیایی و محصولات ژنتیکی به سلول‌ها به وسیله لیزر، تولید داروی گیاهی کبد چرب بر پایه فعال‌سازی فرآیند بتا اکسیداسیون اسیدهای چرب و تولید کربن فعال از دانه کنگر برای درمان مسمومیت دارویی از جمله محصولات جدید تولید شده از سوی محققان این دانشگاه است.

ساخت قرص آهسته‌رهش گندزدایی آب با غلظت مطلوب کلر در حجم‌های مختلف آب، ماسک صورت ضدجوش، ضد آکنه و شفاف کننده و ژل میکرونیزه پرده آمنیوتیک برای زخم‌های عمیق، تخت بیمارستانی صحرایی تاشوی قابل حمل، طراحی و تولید محصولات سنجش حساسیت میکروبی از جمله دیسک‌های آنتی‌بیوتیک و نوارهای TST برای بخش میکروب‌شناسی، اندیکاتور بیولوژیک و شیمیایی استریلیزاسیون از دیگر محصولات تولیدی جدید این دانشگاه است.

نبات با نخ گیاهی به دست آمده از آوندهای ساقه کرفس و نبات با نخ گیاهی به دست آمده از آوندهای برگ ذرت در سال گذشته به ثبت رسید.

سه شرکت دانش‌‎بنیان و ۴۴ واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند که سال گذشته ۱۴ واحد فناور در دانشگاه فعال و ۱۷ پروژه فناوری جدید تعریف شد و میزان فروش واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال گذشته حدود ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha