اقدامات دولت سیزدهم در زمینه جوانی جمعیت بی‌نظیر است

تهران - ایرنا - دبیر ستاد ملی جمعیت با بیان اینکه ۲۰۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در دولت سیزدهم پرداخت شده است، گفت: اقدام و عمل دولت مردمی به سیاست‌های کلی نظام در حوزه جوانی جمعیت بی‌سابقه و جهادی بود.

به گزارش ایرنا، شکیبا محبی‌تبار در دومین آیین اهدای جایزه ملی جمعیت که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶ درصد جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که نرخ جمعیت آنها پایین‌تر از میانگین مطلوب ‌تعیین شده از سوی نهادهای بین المللی در جوان سازی جمعیت است.

وی اضافه کرد: هیچ کشور و دولتی در جهان وجود ندارد که نسبت به این شرایط بی تفاوت باشد و دولت سیزدهم نیز از آغاز سکانداری خود با عمل به سند کلان تحولی نظام و با نگاه به حفظ جوانی جمعیت سیاست تشویق جوانی را در پیش گرفته و مجدانه به آن عمل کرده است.

دبیر ستاد ملی جمعیت در ادامه گفت: دولت سیزدهم اقدامات خود را از نخستین ماههای سال ۱۴۰۰ با دستور مستقیم شخص رئیس جمهور آغاز کرد و تا به امروز شاهد فعال شدن تقریباً بخش کثیر مشوق های برنامه هفتم هستیم.

اقدامات دولت سیزدهم در زمینه جوانی جمعیت بی‌نظیر است

پرداخت ۲۰۳ همت تسهیلات فرزندآوری

محبی تبار اهدای زمین و مسکن و بیمه مادران که از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در برخی استانها مادران از این مشوق برخوردار شدند را گوشه ای از اقدامات دولت عنوان کرد و افزود: توسعه و نوسازی خوابگاه دانشجویی، اعطای سهام بورس به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر و ۲۰۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بخش اقتصادی اقدامات دولت مردمی است.

اعمال امتیاز متقاضیان دارای فرزند در فرآیند استخدامی، افزایش مدت مرخصی زایمان و پوشش ۹۰ درصدی بیمه ناباروری در مراکز دولتی و ۷۰ درصدی در مراکز خصوصی و مورادی از این دست اقدامات تحولی بود که دولت سیزدهم به آن جامعه عمل پوشاند.

دبیر ستاد ملی جمعیت درباره نتیجه اقدامات دولت سیزدهم اظهار داشت: گزارشات موسسات خصوصی و دولتی در سطح ملی نیز نشان دهنده کاهش روند نزولی فرزندآوری است و سیر نزولی نرخ رشد کنترل شد.

به گفته محبی‌تبار، امروز در ۱۵ استان شاهد رشد نرخ باروری هستیم و نتایج نشان میدهد که تمامی اقدامات دولت در زمینه فرزندآوری و کنترل روند کاهشی باروری موثر بوده است و می طلبد این فرآیند با قدرت بیشتر ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیشران تمدن نوین اسلامی نیروی جوان آن است و با هیچ مولفه ای قابل قیاس نیست، بنابراین از تمامی نهادهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انتظار می رود هوشمندانه و مشوقانه سهم خود را در تکلیف شرعی، قانونی و ملی انجام دهند.

محبی تبار سهم سرانه ملی برای سرمایه گذاری در حوزه جمعیت را بسیار اندک دانست و افزود: باید حوزه جوانی جمعیت میزبان سرمایه گذاری از سرانه ملی باشد تا شاهد تسریع در روند جوانی جمعیت باشیم زیرا دیگر جایی برای عقب ماندکی و کم کاری نداریم .

به گزارش ایرنا، دومین جایزه ملی جوانی جمعیت روز شنبه در آستانه 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت در سالن اجلاس سران به برگزیدگان اهدا شد؛ اغلب این جوایز به گروه های مردمی و جهادی فعال در  حوزه فرهنگ سازی و جوانی جمعیت تعلق گرفت.

در آیین امروز بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدیران بلندپایه سه دستگاه اجرایی که بیشترین اقدامات را در اجرای قانون جوانی جمعیت دارند، حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha