نیروهای اورژانس اعزام شوند؛ ساختمان ۱۱۵ یاسوج فرو رویخت!

یاسوج- ایرنا- سقف پایگاه اورژانس ۱۱۵ شماره یک شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ریزش کرد البته نیروهای اورژانس همین مرکز در ماموریت بودند وگرنه شاهد خسارت جانی نیز می شدیم و اتفاق تلخ تری برای این نیروها به وقوع می پیوست.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام ستاد بحران کشور، کهگیلویه و بویراحمد استان‌ اول به لحاظ بلا خیزی در بحران های مختلف از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی است.

اورژانس ۱۱۵ خط مقدم درمان است و در واقع به عنوان قلب نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد به حساب می آید و گاهی نجات جان یک بیمار به ثانیه ها بند است و حضور به موقع و فوری تیم پزشکی در این زمینه اهمیت حیاتی دارد.

اورژانس یا همان فوریت های پزشکی، در هر بحرانی باید حضور داشته باشد و نیاز به پایگاه های مناسب و آمبولانس های مجهز بسیار مهم است.

امروزه ماهیت اورژانس از حالت سنتی بیمارستان خارج شده و هم اکنون زبده ترین، توانمند ترین و عملیاتی ترین نیروها در حوزه اورژانس کار می کنند.

روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ ساختمان جدید پایگاه اورژانس۱۱۵ شهری شماره یک شهر یاسوج با حضور معاون آموزش سازمان اورژانس کشور، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران ستادی دانشگاه علم پزشکی یاسوج افتتاح شد.

محمدامین نیکویی نژاد سرپرست اورژانس۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود که با افتتاح این پایگاه، زمان رسیدن بر بالین بیماران کاهش خواهد یافت و این ساختمان که ملکی دانشگاه است در زمینی به مساحت حدود۴۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۳۰ متر مربع با هزینه کرد سه میلیارد ریال نوسازی و تجهیز شده و آماده خدمت رسانی به مردم شهر یاسوج است.

وی ادامه داد که پایگاه اورژانس قبلی در مکانی نامناسب و دور از دسترس همشهریان قرار داشت و با توجه شرایط آن پایگاه نیاز به ساخت پایگاه جدید که در دسترس مردم باشد احساس می‌شد، با مساعدت ریاست و معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری‌های صورت‌گرفته شاهد بازسازی ساختمان قدیمی و افتتاح این مرکز مجهز با نیروی های عملیاتی خبره و تلاشگر هستیم.

حال اورژانسی ساختمان اورژانس ۱۱۵ شهری یاسوج

اما دیری نپایید که (روز گذشته) ۲۸ اردیبهشت ماه سقف پایگاه اورژانس ۱۱۵ شماره یک شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ریزش کرد.

یکی از نیروهای اورژانس یاسوج در این باره گفت که ریزش سقف در زمانی بوده که پرسنل اورژانس در حین مأموریت بودند و گرنه ما باید نگران سلامت همکاران شیفت خود در این پایگاه بودیم.

رئیس اورژانس کشور در حاشیه سفر خود در هشتم اردیبهشت ماه، گفت: طبق گزارش های دریافت شده، روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت خوبی دارد.

دکتر جعفر میعاد فر تاکید کرد: پس از تامین نیازهای اولیه آمبولانس ها در مناطق سختگذر، در تلاش برای تامین آمبولانس آفرود برای مناطق کوهستانی هستیم که یک دستگاه در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد ولی کافی‌ نیست.

با این اوصاف به نظر می رسد مرکز استان در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری نیاز به یک ساختمان ایمن دارد تا بتواند ماموریت های اورژانسی خود را انجام دهد.

به گزارش ایرنا،در زمان حاضر ۵۳ پایگاه اورژانس جاده ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد کار خدمات رسانی به حادثه دیدگان را به عهده دارند.

طبق آخرین آمار، ۳۶۰ نیروی عملیاتی در پایگاه های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که ۲۰درصد از این تعداد نیروهای طرحی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha