۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85480596
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85480596
مهمترین خبرهای فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی و تذهیب در شهرکرد و انتشار قطعه موسیقی «خاک دهکرد» از جمله اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری در روز شنبه ۲۹ اردی‌بهشت است.

به گزارش ایرنا، در نمایشگاه گروهی نقاشی و تذهیب در شهرکرد ۷۶ اثر هنری حاصل تلاش ۴۵ هنرجوی بین ۱۰ تا ۴۵ ساله به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه هنرمندان با استفاده از نقوش شمسه، زرنگار، نقاشی‌خط و نگارگری و با به‌کارگیری سیاه‌قلم، اکریلیک، رنگ و روغن و پاستل گچی آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

مهمترین خبرهای فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

قطعه موسیقی خاک دهکرد در شهرکرد منتشر شد

همزمان با نکوداشت هفته فرهنگی و روز شهرکرد قطعه موسیقی «خاک دهکرد» با صدای بهنام اشرفی و آهنگسازی و تنظیم محمد توکلی زانیانی ازسوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

مسوول واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در همین خصوص گفت: حوزه هنری توجه بسیاری به موسیقی محلی و مقامی دارد و تلاش دارد با تولید آثار جدید و باز نشر آثار گذشتگان این موسیقی فاخر و اصیل را زنده نگاه دارد.

مهدی حسن‌زاده افزود: موسیقی دهکردی برگرفته از نام قدیم شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری است و این گونه از موسیقی ایرانی منحصر به همین منطقه است.

وی تصریح کرد: خاک دهکرد تازه ترین اثر تولید شده این حوزه است که با صدای بهنام اشرفی دهکردی شعری از اسفندیار ساکنیان دهکردی و آهنگ‌سازی و تنظیم محمد توکلی زانیانی در هفته فرهنگی شهرکرد منتشر شده است.

به گفته مسوول واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از دیگر نوازندگان این قطعه می توان به بهنام نوریان دهکردی «کمانچه و کماچه آلتو»، مصطفی طاهری دهکردی «تمبک و دایره»، محمد توکلی زانیانی «تار و پیانو و بم تار»، وحید داوودیان دهکردی «صدابردار»، رضا کاظمی «میکس و مسترینگ» اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha