امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۳ هزار نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۳ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتی از خدمات امدادی نیروهای عملیاتی هلال احمر بهرمند شدند و از ۲۸۸ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

به گزارش ایرنا از سازمان امداد و نجات هلال احمر ؛ بابک محمودی اظهار داشت: از لحظه وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان ، سمنان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای این جمعیت به ۳ هزار و ۳۴۵ نفر خانوار آسیب دیده امداد رسانی کردند.

وی افزود: نیروهای عملیاتی هلال احمر در این مدت ۲۸۶ نفر را اسکان اضطراری دادند ،آب ۲۸۸ باب منزل مسکونی را تخلیه، و همچنین ۲۸ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

بابک محمودی تصریح کرد: در این بین هزار و ۵۲۷ تخته پتو، ۷۹۱ کیلوگرم نایلون ، ۵۸۲ بسته غذایی، ۲۶۳ شعله والور، ۵۹۱ تخته موکت، ۲۲۰ ست ظروف و ۲۳ دستگاه چادر امدادی در بین متأثرین توزیع کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: تعداد ۱۵۸ تیم عملیاتی متشکل از ۵۹۶ امدادگر و نجاتگر در این ۱۳ استان به متأثرین از سیل و آبگرفتی خدمات امدادی ارائه دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha