۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85480448
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خدمات درمانی به هزار و ۸۸۶ بیمار خاص زیر پوشش کمیته امداد همدان ارائه شد

همدان-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از ارائه خدمات به هزار و ۸۸۶ بیمار صعب العلاج و خاص تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های این نهاد ارائه خدمات درمانی به مددجویان در راستای حمایت از آنان است.

محمدرسول شیخی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته در سرفصل بیمه خدمات مکمل شامل فرانشیز بستری و سرپایی، ایاب و ذهاب، کمک به بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران نگهداری در منزل بیش از ۶۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اعلام کرد: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک مواج، تخت و خدمات دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

شیخی زاده ادامه داد: ۲۷۰ بیمار خاص شامل ۱۱۴ بیمار ام اس، ۸۶ بیمار دیالیزی، ۴۸ بیمار پیوند کلیه، ۱۳ بیمار هموفیلی، ۱۰ بیمار تالاسمی تحت حمایت این نهاد مقدس قرار دارند و از تمام خدمات حمایتی و درمانی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: همچنین بیماران زمین‌گیر علاوه بر خدمات اشاره‌شده ماهیانه، مبلغ پنج میلیون ریال بابت هزینه نگهداری و مراقبت در منزل، فرانشیز دارو و تجهیزات دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان تصریح کرد: از جمله اقداماتی که توسط این نهاد برای مساعدت به بیماران نیازمند تحت پوشش انجام می‌شود، طرح «شفا» است و بر اساس این طرح خانواده‌های نیازمند، شناسایی و کمک‌های خیریه به آنان در قالب پرداخت هزینه‌های دارو و درمان، پرستار و پزشک انجام می‌شود.

شیخی زاده یادآور شد: خیّران می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب العلاج در قالب طرح شفا، این بیماران نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha