موافقت اصولی راه اندازی بخش پزشکی هسته ای در شهرستان فسا اخذ شد

شیراز-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با توجه به رای کمیسیون قانونی ماده ۲۰ با راه اندازی بخش پزشکی هسته ای در بیمارستان امام حسین(ع) فسا موافقت شد.

مهدی رضاییان شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: با راه اندازی این بخش امکان استفاده بیماران از خدمات پزشکی هسته ای با تعرفه دولتی فراهم می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: همچنین با ایجاد و تجهیز این بخش، از مراجعه بیماران به مرکز استان جهت استفاده از خدمات پزشکی هسته ای جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: پزشکی هسته‌ای شاخه‌ای از علم پزشکی است که با استفاده از مواد رادیو اکتیو به تصویربرداری از ارگانهای داخلی پرداخته و به تشخیص و درمان بیماری ها کمک می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: پزشکی هسته‌ای در تشخیص و درمان بیماریهای نورولوژی، کلیوی، قلبی، عروق کرونر، ریوی، ارتوپدی و سرطانی کاربرد دارد.

به گفته وی، تشخیص موقعیت متاستازها، تشخیص تروماهای استخوانی، تعیین گستردگی تومورهای خاص، تشخیص و معالجه پرکاری تیروئید، تشخیص آمبولی ریوی، تشخیص انواع عفونت ها، تشخیص ضایعات ریوی درایدز، عدم کارکرد مزمن کیسه صفرا - بیماری آلزایمر، وجود و نیز اندازه گیری سطح فعالیت باکتری عامل زخم معده و اثنی عشر از دیگر کاربردهای پزشکی هسته ای به شمار می رود.

بیمارستان امام حسین(ع) فسا، بعد از شیراز اولین بیمارستان فارس است که دارای بخش پزشکی هسته ای می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha