سلاجقه: ۵۵۰ نیروی جدید جذب سازمان محیط زیست می‌شوند

ساری- ایرنا - معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که پارسال یک‌هزار نفر جذب سازمان محیط زیست شدند، گفت: برای سال جاری نیز ۵۵۰ نیروی جدید در این سازمان جذب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جمع فعالان زیست محیطی غرب مازندران در نوشهر افزود: کمبود نیروی انسانی در محیط زیست یکی از چالش های پیش روی مجموعه بود که دولت برای جبران آن مصمم است.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت به همراه ۱۰۰ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی سازمان محیط زیست در شهرهای مختلف کشور افزوده شد.

معاون رئیس جمهور با بیان این که بدون تردید در زمان حاضر همه ۸۵ میلیون ایرانی دغدغه محیط زیست دارند، خاطرنشان کرد: حساسیت های مردمی در حوزه محیط ریست یک ظرفیت خوب غیر قابل برگشت است.

سلاجقه گفت: موضوع پسماند یکی از جدی ترین مشکل استان‌های شمالی است که جانمایی مناسب برای حل این مشکل در این خطه سخت است.

سلاجقه: هزار نفر در سازمان محیط زیست استخدام شدند

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به این نکته که تفکیک زباله در استان‌های شمالی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: همه سمن‌ها و فعالان زیست محیطی برای فرهنگ سازی در این بخش کمک کار باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha