امام جمعه کرمان: منتخبان مجلس حق دخالت در عزل و نصب‌ها ندارند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خطاب به منتخبان مجلس گفت: در خدمت مردم، نظام اسلامی و رهبری باشید ‌و باید مراقبت کنید به دستورات رهبری در حوزه های مختلف عمل شود، به طور مثال رهبری می فرمایند در عزل و نصب ها دخالت نکنید، از اینرو مجلس جدید باید در عزل و نصب ها دخالت نکند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان افزود: البته نمایندگان حق نظارت دارند اما حق ندارند در شهر خود در عزل و نصب ها دخالت کنند و رهبری به صراحت در مجلس قبل تاکید کردند در عزل و نصب ها دخالت نکنید.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: نمایندگان منتخب به مصالح ملی کشور و مصالح منطقه ای توجه داشته باشند و هر نماینده ای در برابر کل ملت مسئول است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: شما نماینده کسانی که رای دادند و ندادند هستید و برای پیشرفت حوزه انتخابیه خودتان باید تلاش و کار کنید؛البته به مصالح ملی کشور هم توجه داشته باشید.

وی افزود: اگر می خواهید در این ماموریت پیروز شوید در درجه اول نباید اختلاف داشته باشید که این اختلافات بعضی از حوزه های انتخابیه را با رکود مواجه و توان شما را کم می کند.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: جمعیت جوان فعال و تحصیلکرده از مولفه های قدرت در کشور است که در رابطه با آن باید همه توده های مردم و مسئولان امر بسترهای فرهنگی و اقتصادی را برای افزایش جمعیت فراهم کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه کرد: کمی و پیری جمعیت برای هر کشوری بحران درست می کند، از این‌رو شعار زندگی بهتر با فرزند کمتر شعار بسیار اشتباهی بود زیرا جمعیت برای هر کشوری قدرت اقتصادی می آورد.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت برای یک کشور امنیت و آسایش می آورد، تصریح کرد: جمعیت، اقتصاد را پویا می کند و چرخ های فعالیت یک کشور، جمعیت فعال آن است.

امام جمعه کرمان با اشاره به سالگرد حصر اقتصادی کشور توسط آمریکا، بیان کرد:حصر اقتصادی ظالمانه بود اما باید توجه داشت که تهدیدی بود که در دل آن فرصت ها وجود داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به روز فتح خرمشهر و روز ایثار افزود: سقوط خرمشهر برای مردم ما بسیار دردناک بود ولی فتح و پیروزی در جنگ، آن هم در خرمشهر حساس و مهم برای مردم بسیار شیرین و پیروزی بزرگ به دست رزمندگان این کشور قدرتمند اسلامی بود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب تاکنون، کوچکترین گلوله ای به سمت دشمنان شلیک نکردیم و زمانی شلیک کردیم که آنها(دشمنان) به ما حمله کردند از اینرو ما جنگ تحمیلی را آغاز نکردیم بلکه از کشورمان دفاع کردیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی منطقی در مورد کشورهای متجاوز به کشورمان دارد، گفت: دیدید ماه‌ها رژیم صهیونسیتی رزمندگان ما را ترور و عوامل آن بارها کشورمان را ناامن می کردند و در نهایت به کنسولگری ما حمله کردند آن وقت بود که عملیات وعده صادق برق آسا بر سر این رژیم کودک کش فرو ریخت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: امام رضا (ع) مبارزه پنهان و شدید با طاغوت را از آغاز امامت تا شهادت ترک نکرد و در صف اول مبارزه با طاغوت زمانش بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha