۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۲۶
کد خبر: 85478914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترامپولین ایران با درخشش جوان یزدی، تاریخ‌ساز شد+ فیلم

یزد- ایرنا- تیم ترامپولین کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به تازگی در هنگ‌کنگ برگزار شد توانست با یک مدال طلا و یک نقره، برای نخستین بار در تاریخ این ورزش در ایران، شگفتی ساز شود، مدال نقره این رقابت‌ها سهم "سجاد کارگر" جوان ۱۷ ساله و شایسته یزدی شد.

به گزارش ایرنا، تا قبل از اعزام به این رقابتها کسی باور نداشت که ایران بتواند در ترامپولین آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد اما جوانان برومند و شایسته ایران توانستند این ذهنیت را تغییر داده و کشور شیران را بر بام آسیا قرار دهند.

"سجاد کارگر" جوان ۱۷ ساله یزدی و دانش آموز کلاس ۱۱ هنرستان علی اردکانی این شهر و عضو تیم ملی بزرگسالان ترامپولین کشور را به دفتر ایرنا دعوت کردیم تا از کیفیت رقابتها، نحوه درخشش و کسب مدال نقره توسط او را جویا شویم.

سجاد گفت: ژیمناستیک را از چهار سالگی در بخش هنری این رشته ورزشی آغاز کردم و از ۱۰ سالگی به سمت ترامپولین آمدم .

وی ادامه داد: طی این مدت توانستم ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز از رقابت های کشوری صید کنم، طلاها را در کلاس دهم و در رده سنی جوانان و رقابت های بزرگسالان در سال ۱۴۰۲ به دست آوردم و ۲ سال هست که عضو تیم ملی ایران هستم.

دارنده مدال نقره ترامپولین آسیا اضافه کرد: پدرم در رشته دو و میدانی فعالیت می کرده که کسب یک مدال نقره کشوری حاصل آن بوده است؛ خانواده‌ام، اصلی‌ترین مشوق من برای کسب افتخار بوده‌اند.

سجاد که ۲ برادر دیگر هم دارد و هر دو عضو تیم فوتبال فولاد یزد هستند، هدف نهایی خود را کسب سهمیه المپیک اعلام کرد و یادآور شد: همه تلاشم را برای کسب افتخار برای ایران و استان یزد به کار خواهم گرفت.

وی کیفیت رقابت های قهرمانی آسیا را بالا توصیف کرد و گفت: رقیبان خوب و سرسختی داشتم اما اراده کرده بودم که برای ایران افتخار آفرینی کنم و خدا را شاکرم که موفق شدم.

"حسین نیکخواه" مربی سجاد و یکی از مربیان رشته ژیمناستیک یزد هم از استعداد عالی سجاد گفت و اضافه کرد: او می تواند در صورت توجه بیشتر، به یکی از ورزشکاران برتر ایران در این رشته تبدیل شود.

وی که طی ۲۰ سال گذشته در این رشته فعال بوده یادآور شد: تمرین با سجاد را از چهار سالگی او آغاز کردیم و از همان دوران کودکی استعداد خاصی در او مشاهده کردم و لذا تمام تلاشم را برای کشف و پرورش این استعداد به کار گرفتم.

سجاد با توجه به سن کمی که دارد هنوز در آغاز راهست و یزدی‌ها امیدوارند یک نخبه در ترامپولین ایران و جهان به جامعه ورزش معرفی کنند.

ترامپولین ایران با درخشش جوان یزدی، تاریخ‌ساز شد+ فیلم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha