انتشار پوستر «به عبارتی» و رونمایی از کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» 

تهران- ایرنا- پوستر فیلم سینمایی «به عبارتی» به کارگردانی محمدمهدی کتیراچی در آستانه اکران در سینماهای منتخب هنر و تجربه منتشر شد. رونمایی از کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» و  «درباره عکاسی» از دیگر اخبار سینمایی امروز است.

به گزارش ایرنا، در آستانه اکران فیلم سینمایی «به عبارتی» پوستر این اثر با طرحی از بهزاد بهروزنیا و عکسی از مژگان اصفهانیان منتشر شد.

این فیلم سینمایی با کارگردانی محمدمهدی کتیراچی و تهیه‌کنندگی امیر فکری از چهارشنبه ۲ خرداد اکران خود را در سینماهای منتخب هنر و تجربه سراسر کشور آغاز می‌کند.

«به عبارتی» قصه پسر کردی را روایت می‌کند که برای تامین هزینه خرید خدمت سربازی خود به تهران می‌آید. نویسندگی این فیلم را طاها محمدی و بازنویسی فیلمنامه آن را محمدمهدی کتیراچی برعهده داشته‌اند.

طاها محمدی، عاطفه اکبری، مهری آل‌آقا، فوژان قبادیان، مرتضی خالقی، علی‌اصغر نوعی و... در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رونمایی از کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا»

کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» در غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

یکی دیگر از کتاب‌های جدید بنیاد سینمایی فارابی در با عنوان حکمرانی و سیاست گذاری سینما در آمریکا در روزهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این کتاب ۱۷۸ صفحه‌ای که در ۵۰۰ نسخه منتشر شده، به قلم زینب ابراهیم‌زاده و نظارت علمی محسن بیسادی به نگارش درآمده است.

انتشار پوستر «به عبارتی» و رونمایی از کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» 


از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۱۵ فیلم‌ها محبوب‌ترین شکل سرگرمی داستانی در آمریکا بودند، بنابراین فیلم‌ها به نسبت رمان‌ها و نمایشنامه‌ها، مخاطبان بیشتری را هدف قرار می‌دادند و هم‌چنان نیز این‌گونه است؛ کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» به بهانه اثرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی متنوع سینما و نقش بی‌بدیل آن در نظام حکمرانی فرهنگی_رسانه‌ای کشورها به واکاوی این هنر_صنعت از منظر مؤلفه‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری پرداخته است.

کتاب یادشده برآن است که مطالعه مؤلفه‌های برگرفته از حکمرانی‌ها و سیاست‌گذاری‌های سینمایی سایر کشورها می‌تواند به شکل‌گیری ادبیات حکمرانی و سیاست‌گذاری سینمای ایران کمک شایانی کند و منشأ ایده‌های سیاستی بدیع و نوآورانه‌ای قرار گیرد.

درآمدها، هزینه‌ها و دستمزدها در هالیوود، جایگاه فیلم‌های مستقل در هالیوود، قوانین و مقررات حاکم بر سینمای آمریکا، رویکردها و سیاست‌های حاکم بر صنعت فیلم آمریکا و همچنین جشنواره‌های سینمایی در این کشور، از جمله فصول تشکیل‌دهنده این کتاب ۱۱ فصلی به‌شمار می‌رود.

مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی هم زمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همه روزه تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو ۱۵ غرفه شماره ۲۷۵ پذیرای علاقه مندان حوزه کتابهای سینمایی است.

«درباره عکاسی» از چه می‌گوید؟

کتاب «درباره عکاسی» از آثار منتشرشده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران با ترجمه فرزانه طاهری است که از نگاه سوزان سانتاگ به مقوله عکاسی و جذابیت‌های آن پرداخته است.

همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب «درباره عکاسی» به نویسندگی سوزان سانتاگ از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است.

نمی‌توان از «سینما» به‌عنوان یک هنر تصویری سخن گفت و به‌دنبال ریشه‌های مشترک آن با دنیای عکاسی نبود. به تعبیری می‌توان مطالعه درباره دنیای عکاسی را یکی از ملزومات استحکام سواد و سلیقه در دنیای فیلمسازی و سیما به حساب آورد.

انتشار پوستر «به عبارتی» و رونمایی از کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» 

کتاب «درباره عکاسی» اولین بار در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. این اثر، پژوهشی ارزشمند درباره عکس‌ها و به‌طور کلی عکاسی است؛ هنری که دائماً تجربه و واقعیت را به هم گره می‌زند.

سونتاگ در این کتاب به مفهوم «شفافیت» می‌پردازد و بیان می‌کند در زمانی که از هر چیزی می‌توان عکس گرفت و عکاسی، چارچوب‌ها و تعاریف هنر را دگرگون کرده، بیننده قادر است یک عکس را آزادانه و بدون هیچ توقعی برای کشف معنای آن، از نظر بگذراند.

این اثر که از شش مقاله‌ جذاب و آموزنده تشکیل شده، کاوشی ژرف و هوشمندانه درباره‌ چگونگی تأثیرات عکاسی بر جامعه است.

علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب می‌توانند ضمن بازدید از غرفه سازمان سینمایی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اطلاع از دیگر آثار ارائه شده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران در ایران رویداد، نسبت به تهیه این آثار اقدام کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha