۵۰ چمن درون مدرسه‌ای تا مهر ۱۴۰۳ تحویل آموزش و پرورش می شود

یاسوج-ایرنا-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت وزیر آموزش و پرورش ۵۰ زمین چمن درون مدرسه‌ای تا مهر ۱۴۰۳ به اداره کل آموزش و پرورش این استان تحویل داده می‌شود.

سید رضا حسینی نیک" روز چهارشنبه در گفت و گوبا ایرنا، مساحت هر کدام از زمین ها چمن ۵۵۰ متر دانست و اظهارداشت: روند اجرایی این طرحها با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: این طرح ها در راستای تحول درایجاد زیرساخت های ورزش مدارس در قالب طرح شهید سلیمانی و در راستای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت سیزدهم شتاب خوبی گرفته است.

حسینی نیک تصریح کرد: در دولت سیزدهم با اضافه شدن ۸۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی مدارس ، مجموع فضای ورزشی مدارس این استان به ۱۱۱ هزار متر مربع رسیده است.

حسینی نیک اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها فضای ورزشی مدارس استان افزایش ۲ برابری خواهد یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به طور کلی در مهرماه ۱۴۰۱ و مهر ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۰ پروژه فضای آموزشی و ورزشی در قالب ۵۳۸ کلاس درس و زیربنای ۷۸ هزارو ۲۴۴ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

به تفکیک شهرستانی عبارتند از بویراحمد ۳۸ پروژه، کهگیلویه ۳۷ پروژه، گچساران ۳۰ پروژه، باشت ۲۳ پروژه – دنا ۲۱ پروژه – مارگون ۲۱ پروژه – لنده ۱۰ پروژه – بهمئی ۱۰ پروژه – چرام ۱۰ پروژه است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،۹ شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از سه هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲ هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha