۲ هزار و ۸۰۶ تخلف در امتحانات نهایی سال گذشته ثبت شد

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۶ تخلف در امتحانات نهایی ثبت شد که هزار و ۶۷۲ مورد آن به دلیل همراه داشتن وسایل غیرمجاز، ۳۵۹ مورد استفاده از وسایل غیرمجاز و ۱۳ مورد افشا و انتشار سوالات پس از برگزاری آزمون بود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، محمدمهدی کاظمی روز چهارشنبه در نشست خبری درباره امتحانات نهایی امسال دانش آموزان اظهار داشت: برای این امتحابات در گام نخست عملکرد استان‌ها و مناطق از نظر کیفی پایش و نتایج کنکور هم نشان داد که به سمت عدالت آموزشی می‌رویم به طوری که در مناطق کمتر برخوردار دانش آموزان با توجه به نتایج امتحانات نهایی در پذیرش کنکور بیش از پیش موفقیت داشتند.

وی افزود: به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان بویژه پایه دهم و یازدهم که برای نخستین امتحان نهایی خواهند داشت، از نوروز ۱۴۰۳ فرصت‌هایی برای آمادگی دانش آموزان مهیا شده است به طوری که آشنایی دانش آموزان با طراحی سوالات انجام شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش هدف از برگزاری آزمون‌های نهایی را فراهم کردن عدالت آموزشی دانست و ادامه داد: در کنار اقدامات انجام شده، ممکن است دانش آموزان به دلایلی تخلفاتی داشته باشند که طبق قانون این موضوع بررسی می شود.

کاظمی با یادآوری تصویب قانونی برای ارتقای سلامت آزمون و پیشگیری از تخلفات در مجلس ادامه داد: الزامات قانونی در صدور کارت ورود به جلسه دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد تا سبب امنیت و سلامت بیشتر آزمون شود.

وی اظهار داشت: بر اساس این قانون اگر دانش آموز در زمان آزمون تخلفی مرتکب شوند، بلافاصله توسط رئیس حوزه گزارش داده می‌شود؛ کمیته مربوطه تشکیل شده نسبت به بررسی و رای اقدام می‌کند؛ سپس دانش آموزان متخلف از نتایج مطلع می‌شوند و ۱۰ روز فرصت اعتراض دارند.

کاظمی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا ۳۰ درصد دختران دوره متوسطه به مدرسه نمی‌روند، توضیح داد: این آمار را تایید نمی‌کنم، پوشش تحصیلی ۸۰ درصدی در دوره دوم متوسطه است که از این آمار ۸۱ و نیم درصد را دختران تشکیل می‌دهند و پوشش تحصیلی ۹۰ درصدی در دوره متوسطه اول را داریم اما ممکن است برخی از دختران به دلایلی در مدرسه حاضر نشوند اما تحصیل آنها انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۳۸۱ هزار  و ۲۶۴ داوطلب در آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی شرکت کردند که تعداد ۲۵۰ هزار نفر از داوطلبان خانم و مابقی آقایان هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به ازای هر سهمیه ۱۵.۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و بیشترین داوطلبان در استان تهران هستند و بیشترین شرکت کنندگان دبیری در درس کار و فناوری و هنرآموزی در درس حسابداری هستند.در نیمه خرداد ماه نتایج اعلام می‌شود و از اواخر خرداد تیم‌های ارزیابی تشکیل خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha