۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۱
کد خبر: 85477621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار وقوع سیل، پارک ملی تندوره درگز را تعطیل کرد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۱
کد خبر: 85477621
هشدار وقوع سیل، پارک ملی تندوره درگز را تعطیل کرد

مشهد-ایرنا- فرماندار درگز گفت: به خاطر پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه،پارک ملی "تندوره" یا همان "دره چهلمیر" طی روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته کنونی تعطیل است.

مجتبی بزم آرا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از دیروز سامانه ای بارشی به حوزه شهرستان درگز وارد شده است و به تناوب حجم بارشهای رگباری توام با رعد و برق، در نواحی مستعد همراه با صاعقه، بارش تگرگ و وزش باد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد:پیش بینی شده است که در بازه زمانی یاد شده آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل در شهرستان رخ دهد از این رو علاوه بر تعطیلی دره چهلمیر از تردد گردشگران و اهالی محلی در محدوده مرزی دره ارغوان در مجاورت پارک ملی تندوره نیز جلوگیری خواهد شد.

فرماندار درگز گفت: در پی بارشهای شب گذشته و وقوع سیلاب، تردد در چند جاده روستایی این شهرستان به سختی انجام می شود و راهداران در حال پاکسازی این مسیرها هستند.

پارک ملی تندوره در شمال استان خراسان رضوی و نزدیک مرز ایران و ترکمنستان واقع شده است. بر اساس تقسیم‌بندی‌های کشوری مجموعه تندوره از مکان‌های دیدنی درگز به شمار می‌رود و در حوضه آبریز «هریرود» و «کشف‌رود» و زیر حوضه رودخانه «درونگر» قرار دارد.

فاصله مشهد تا پارک تندوره حدود ۲۳۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha