۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85477532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لاپید: توافق مبادله اسیران مهم‌تر از حمله به رفح است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85477532
لاپید: توافق مبادله اسیران مهم‌تر از حمله به رفح است

تهران-ایرنا- رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از سیاست های کابینه این رژیم گفت که توافق مبادله اسیران مهم‌تر از حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت که دستیابی به توافق با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه مهم‌تر از حمله نظامی در رفح است.

پیش از این، اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته بود: سران جنگ، "اسرائیل" را به سمت فاجعه ای پیش می برند که نظیر آن قبلا وجود نداشته است.

وی افزود: هیچ راه برون رفتی از بحران و تنگنا به جز توقف جنگ وجود ندارد.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.

جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر برقراری آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha