طلبه‌ها باید در میدان دفاع از نظام حضور فعال داشته باشند

قم - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به اهداف تشکیل تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این است که طلبه‌ها هم صف تشکیل دهند و در میدان عمل دفاع از نظام و انقلاب حضور فعال داشته باشند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس کریمه اهل بیت، آیت الله سید محمد سعیدی روز سه‌شنبه در نشست با فرمانده و کارکنان تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) افزود: باید حال و هوای جبهه و جنگ و دفاع مقدس در این تشکیلات(تیپ ۸۳ امام جعفر صادق) حفظ شود و با عزم و ایمان راسخ این نهضت همچنان ماندگار باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تکریم امامزادگان، اظهار کرد: در دهه کرامت باید ضمن تجلیل، گرامیداشت و معرفی این بزرگواران و تبیین نقششان در هدایت انسان‌ها، معرفت افزایی و التزام عملی نسبت به رهنمودهای آنها نیز برجسته شود؛ زیرا نتیجه این کار تحقق زیارت بامعرفت خواهد بود.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه صف به این هشدار خداوند نسبت به افرادی که به حرفشان عمل نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: برخی از مسلمانان به پیامبر(ص) می‌گفتند هر اتفاقی که در جنگ بیفتد ما پشت به دشمن نمی‌کنیم؛ ولی در جنگ اُحُد پا به فرار گذاشتند و مشکلاتی را برای سپاه اسلام به وجود آوردند.

سعیدی با بیان اینکه سخن انسان اگر مبتنی بر باور باشد در عمل نیز متجلی می‌شود، افزود: خداوند در این آیات همان‌طور که افرادی که به گفته‌های خود عمل نمی‌کنند را سرزنش می‌کند از افرادی که پای حرف خود محکم می‌ایستند نیز قدردانی کرده و می‌فرماید خداوند آنان را دوست دارد.

۴۲ گردان در تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) سازماندهی شده است

حجت‌الاسلام مجید منتظرزاده فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) نیز در این دیدار با بیان اینکه این تیپ در ایام دفاع مقدس تشکیل شده و در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار است، گفت: این تیپ باهدف تشکیل گردان‌های تبلیغی، رزمی و فرهنگی از طلاب انقلابی، جهادی و دلسوز نظام، انقلاب و اسلام در قم و مشهد تأسیس شد و در حال حاضر ۴۲ گردان در قم و سایر استان‌ها سازماندهی شده که برخی رزمی تبلیغی و برخی دفاعی امنیتی هستند.

وی افزود: فلسفه اساسی تشکیل این گردان‌ها این است که به بدخواهان و اپوزیسیون نظام که در به‌زانودرآوردن نظام و انقلاب طمع دارند بگوییم این نظام طلبه‌هایی جهادی و جانفشان دارد که حاضرند تا آخرین قطره خون خود از این ارزش‌ها دفاع کنند.

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه ما هماهنگی خوبی با سپاه استان و فراجا داریم و در اغتشاشات اخیر نیز طلاب خوب وارد عمل شدند و ایفای نقش کردند افزود: فعالیت دیگر تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) آموزش رزم مقدماتی به طلاب وظیفه سراسر کشور اعم از شیعه و اهل‌سنت است و ظرفیت آموزش این تیپ پنج هزار و ۵۰۰ نفر در سال است.

وی ادامه داد: آموزش بدو خدمت روحانیان شاغل در نیروهای مسلح کشور، ارائه خدمات به ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و حضور فعال در کمک به حادثه‌دیدگان حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و دیگر موارد از جمله فعالیت‌هایی است که در این مجموعه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha