بیش از ۸۰ میلیارد ریال «رای جایگزین حبس» در آذربایجان‌ غربی صادر شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ میلیارد ریال رای جایگزین حبس طی سال گذشته در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: تلاشهای قابل توجهی توسط همکاران قضایی استان در بحث استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در مقوله کاهش آسیب های اجتماعی طی ماه های گذشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از اهرم جایگزین حبس هم در قالب بحث اجتماعی و پرداخت وجوه به سمت کاهش آسیب های اجتماعی سوق داده شده است.

وی با قدردانی از نگاه عمیق و دقیق مجموعه دولت به مقوله آسیب های اجتماعی و زحمات مدیریت اجرایی استان در بحث مسایل اجتماعی اظهار کرد: هماهنگی و هم افزایی خوبی با یک نگاه دقیق کارشناسی در بحث مقوله کاهش آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی شکل گرفته است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: خصوصا در مناطق محروم و شهرستانهای استان، برنامه ریزی های بسیار خوبی شده و در این راستا هماهنگی خوبی در دستگاه قضایی کشور جهت هم پوشانی در راستای کاهش این آسیب‌ها در تمامی مسایل مبتلابه اجتماعی با تمامی مجموعه های متولی انجام شده است.

عتباتی به نقش اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: داشتن شغل موجب برطرف شدن ریشه بسیاری از نابسامانی ها و ناهنجاری های اجتماعی است که باید با نگاه کارشناسی به مقوله اشتغال و تولید، این نقیصه را برطرف کرد.

وی با تاکید بر مقوله زندانبانی در مباحث اجتماعی افزود: در این راستا توجه و نگاه ویژه به زندان داشته باشیم و از تمامی مجموعه ها و نهادهای متولی برای کاهش آسیب های اجتماعی زندان و زندانبانی بهره ببریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha