۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 85477097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس جامعه مدرسین: در پاسخگویی به شبهات ابتکار عمل داشته باشیم

قم - ایرنا - رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در پاسخگویی به شبهات خلاقیت و ابتکار عمل باید وجود داشته باشد و فعالانه در این عرصه ورود داشته باشیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با مسئولان برگزاری چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان با اشاره به اینکه حوزه زن و خانواده حوزه گسترده ای است و دشمن از همین طریق ورود کرده و کانون خانواده‌ها را مورد هجمه قرار داده است، افزود: دشمن در این هجمه به نقش تأثیرگذاری زنان در جامعه پی برده و از زنان شروع کرده است.

وی گفت: امروز جامعة الزهرا و حوزه‌های علمیه می‌دانند که نیاز بانوان و خانواده‌ها در جامعه چیست و چه مسائلی می‌تواند در کانون خانواده اختلال ایجاد کند، امروز فهم موضوع برای شما روشن تر است و متناسب با فهم موضوع می‌توانید فعالیت‌هایی داشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) که در همه جا آگاهانه، عالمانه و حکیمانه ورود کرده اند، به موضوعی اشاره کردند که باید در این محور سرمایه گذاری کنید. ایشان فرمودند به جای اینکه منتظر مطالبه بوده و به سختی مطالبات آنها را پاسخ دهیم، ما باید به صورت فعالانه مطالبه گر باشیم.

حسینی بوشهری افزود: اگر بانوان تحصیل کرده و اندیشمند در این عرصه ورود کنند و به موضوع هایی مانند وضعیت حقوق زن در جوامع غربی و ایراداتی که در این عرصه در غرب وجود دارد، بپردازند، دشمن اصلاً فرصت پیدا نمی‌کند که ما را به چالش بکشاند.

وی تصریح کرد: یک بخش کار برای رفع شبهه است که در جامعه ایجاد می‌کنند که اجتناب ناپذیر است و باید به این شبهات پرداخته شود، اما امروز زمان نشستن، شنیدن و پاسخ به شبهه گذشته است، امروز باید از دنیای اسلام و تشیع و قم، چنان مسائل و ایرادات دشمن مطرح شود که به جای اینکه آنها طرح اشکال کنند، هیات های اندیشه‌ورز و پژوهشگاه‌های آنها به دنبال پاسخ به ایرادات شما باشند.

وی یادآور شد: شهید مطهری شبهه ستیز بود و هنوز شبهه وارد مرزهای ما نشده بود ابتکار عمل را به دست می‌گرفت و وارد عمل می‌شد. ما هم منتظر اینکه از قلم و اندیشه دشمن چه بیرون می‌آید تا ما صف قوی تشکیل دهیم و پاسخ دهیم، نباشیم بلکه باید ابتکار عمل، خلاقیت و برخورد فعالانه داشته باشیم.

حسینی بوشهری در ادامه گفت: در وعده صادق نیز که دنیا دچار بهت و ناباوری شد، در شرایط سخت و با وجود موانع صورت گرفت؛ دشمن عظمت ایران اسلامی را بیش از افراد داخل می‌داند و در صدد است که قوت‌های ما را به ضعف تبدیل کند، ما هم باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی همچنین با بیان این که برای فعالیت‌های جامعة الزهرا آینده روشنی می‌بینم، عنوان کرد: خروجی‌های این نهاد حوزوی از جمله تحصیل طلاب ایرانی و غیرایرانی از سراسر ایران و جهان بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قم در ادامه گفت: گاهی ما به یک موضوع از نظر کمی نگاه می‌کنیم، اما آنچه در نهایت یک مجموعه را به جامعه معرفی می‌کند، کارهای کیفی است؛ اگر یک کتاب با کیفیت مناسب، هدفمند و اثربخش که حل مساله داشته باشد، تألیف و به بازار کتاب عرضه شود، حتما تأثیرگذاری خاص خود را خواهد داشت.

حسینی بوشهری تاکید کرد: امروز مسوولان بر تمرکز کار بر حل مساله توجه ویژه ای دارند و این امر می‌تواند همانند خون در بدنه نظام جریان پیدا کند.

چهارمین همایش کتاب سال بانوان پاییز ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صدیقه شاکری معاون پژوهش جامعة الزهرا نیز در این دیدار، به برگزاری چهارمین همایش کتاب سال بانوان در این نهاد حوزوی اشاره کرد و گفت: با بررسی آسیب‌ها و برنامه ریزی جدید و امکانات جامعة الزهرا و مراکز و نهادهای همکار، چهارمین دوره این همایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه همایش کتاب سال بانوان به صورت دوسالانه برگزار می‌شود افزود، چهارمین دوره این همایش ملی، پاییز امسال در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

شاکری با اشاره به راه اندازی شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان، تصریح کرد: ما درصدد هستیم سیر تحولی در این همایش صورت بگیرد و تلاش ما بر این است که این همایش از ملی به بین المللی ارتقا پیدا کند، گرچه ما در این همایش، کتاب‌ها و آثاری از کشورهای مختلف و به زبان‌های گوناگون دریافت کرده ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha