۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85477094
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: سمنان رتبه دوم کشور در اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به اهمیت اشتغالزایی، گفت: این استان در شاخص اشتغال‌آفرینی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی طی سال ۱۴۰۲ در رتبه دوم کشور قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: سال ۱۴۰۲ استان توانست بیشترین میزان به‌کارگیری دانش‌آموختگان دانشگاهی را به خود اختصاص داد و رتبه دوم را به‌دست آورد.

وی بیان کرد: برای افزایش مهارت‌ها در بین دانش آموزان باید توجه به هنرستان‌های فنی را بیش از پیش مدنظر قرار داد.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت برگزاری قانونمند امتحان نهایی، گفت: برگزاری مطلوب و هرچه بهتر امتحان‌های نهایی یکی از اولویت‌هایی است که باید در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان قرار داشته باشد و تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای این مساله بسیج شود.

وی ادامه داد: بحث استحکام بنا، ساخت مدارس و نوسازی مدارس با جدیت بیشتر در دستور کار قرار گرفته و دستگاه های اجرایی مرتبط نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار: سمنان رتبه دوم کشور در اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد

وی به ساماندهی مناسب مدارس اشاره و اضافه کرد: بهسازی و مدیریت سامانه‌های سرمایشی و امکانات رفاهی در سالن‌های برگزاری امتحان‌های نهایی و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم در استان توسط اداره کل آموزش و پرورش تامین شود تا دانش‌آموزان هیچگونه دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

هاشمی، کمک بخش صنعت به نظام تعلیم و تربیت در استان سمنان را مهم برشمرد و گفت: واحدهای تولیدی استان همانگونه که تاکنون همراهی و همکاری داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد، به صورت ویژه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

استاندار سمنان یادآور شد: امروز باید به سمتی گام برداشت که مدیریت مباحث مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، موارد و مباحث و اقدامات فرهنگی را به سوی بهترین شکل مدارس سوق داد.

یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز این استان است.

پوشش مقطع ابتدایی در استان سمنان ۹۸ درصد و در متوسطه اول ۹۶ و در متوسطه دوم ۹۱ و نیم درصد است.

سمنان با بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از ۷۰ هزار دانشجو، در شاخص نسبت تعداد دانشجو به جمعیت، رتبه اول کشور را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha