آیت‌الله علم‌الهدی: لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستان است

مشهد-ایرنا-نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت:تأسیس لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستانی در تاریخ جهان اسلام است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز سه‌شنبه در دیدار با بانوان و اعضای خانواده شهدا و رزمندگان فاطمیون و فرماندهان نیروی قدس سپاه به مناسبت فرارسیدن ایام تأسیس این لشکر افزود: تشکیل یک لشکر نیازمند تأمین آموزش های نظامی و تسلیحاتی نیست، بلکه نیازمند پشتوانه فرهنگی غنی و مستحکمی است که مسئولیت آن بر دوش خانواده‌های معظم شهدا قرار دارد.

وی ادامه داد: تأسیس این یگان فداکار فرصتی شد، تا جنبه‌های کوچکی از عظمت غیرت شیعیان افغانستان در قالب مجاهدان برون‌مرزی زمینه بروز و ظهور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به اعضای خانواده لشکر فاطمیون افزود: وجود هرکدام از شما، مظهر توفان در یک زندگی است که با شهادت عضوی از خانواده شما به راه افتاده و پس از این واقعه جانسوز، اکنون شما این حماسه و تکلیف‌مداری را استمرار بخشیدید و خلأ عزیزانتان را پوشش دادید.

وی ادامه داد: رسالت امروزشما، حفظ این میراث گرانقدر است و پرچم شهدا در استمرار غیرت شیعی نباید بر زمین بماند. پرورش مواریث این شهیدان مسئولیتی بر عهده شماست و باید به گونه‌ای باشد که از هر شهید مجاهد، چند مجاهد دیگر تربیت شوند تا مسیر مقدس شهدای فاطمیون را ادامه دهند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: شیعیان کشور افغانستان در طول تاریخ، همیشه مرزبان ولایت اهل بیت(ع) در تمام جهان اسلام بوده اند، از آن زمان که نیاکان و اجداد شما از یک‌سو در برابر کفر و استکبار و در برابر جریان‌های غیرهمسو و التقاطی مقاومت می‌کردند، ایثارگری آن‌ها به حدی بود که شیعه افغانستانی به‌عنوان یک موجودیت غیر منعطف و تسلیم‌ناپذیر در معادلات قدرت‌های استکباری به حساب می‌آمد و این مجاهدت‌ها تا به امروز استمرار داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فراتر از ملیت، تکریم شهدای فاطمیون و خانواده‌های آن‌ها به‌عنوان یک شیعه و مسلمان تکلیف همه است، تصریح کرد: خوشبختانه امروزه بخش قابل‌توجهی از خانواده‌های معظم شهدای فاطمیون را اقشار تحصیل‌کرده و آگاه تشکیل می‌دهند و با بهره‌گیری از آن می‌توان ارزش‌ها، مبانی و معارف فاطمیون را در فضای جوامع آکادمیک، فرهیخته و دانشگاهی تبلیغ و تبیین کرد.

به گفته وی، خانواده شهدای فاطمیون ولی نعمت انقلاب اسلامی و مذهب تشیع هستند و تکریم آن‌ها مسئولیتی همتراز با خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و سلامت است که هرگز از عهده ما ساقط نمی‌شود.

آیت الله علم الهدی گفت: به‌طور جدی پیگیر رفع نیازها و رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدای فاطمیون هستیم و از خداوند عالم می‌خواهیم که توفیق صیانت از امانت معنوی این شهدا را به ما و شما اعطا بفرماید.

جهان تشیع، قدردان ایثارگری رزمندگان فاطمیون

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: افتخارات فاطمیون و مجموعه شیعیان افغانستان در کارنامه انقلاب اسلامی ممتاز و درخشان است، زیرا نخستین غیر ایرانی‌هایی که حتی پیش از پیروزی انقلاب به نهضت امام خمینی(ره) پیوستند، شیعیان افغانستان بودند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: نقش‌آفرینی در هشت سال دفاع مقدس سند گویایی از همین مجاهدت‌ها است که در جبهه‌های دفاع از حرم به اوج خود رسید و در قالب لشکر مجاهد فاطمیون، قله غیرت دینی را نشان داد.

وی ادامه داد: تمجید از مقام رزمندگان افغانستانی در آینه صادق کلام دبیرکل حزب الله لبنان، فرماندهان رشید نیروی قدس و حتی شخص رهبر معظم انقلاب قابل مشاهده است. این مجاهدت‌ها در صدر فتوحات و دستاوردهایی بود که در جریان نابودی داعش و دفاع از حرم شریف اهل بیت(ع) صورت گرفت و پرچم این جانفشانی‌ها هم اکنون بر دوش خانواده‌های معظم این شهدا و بانوان فاطمیون قرار دارد.

لشکر فاطمیون به فرماندهی شهید علیرضا توسلی و همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سال ۱۳۹۳ برای مقابله با داعش شکل گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha