۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85477028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سطح زیر کشت محصول جو در گناباد ۳۵ درصد کاهش یافت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85477028
سطح زیر کشت محصول جو در گناباد ۳۵ درصد کاهش یافت

گناباد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان به دلیل خسارتهای ناشی از سرمازدگی و تگرگ طی سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد کاهش یافت.

اسماعیل قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت جو از سطح ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان گناباد از نیمه اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است و پیش بینی می‌شود میزان برداشت جو با افزون بر ۳۵ درصد کاهش نسبت به سال زراعی گذشته به ۶ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی ارقام محصول جو کشت شده در شهرستان گناباد را "یوسف، والفجر، ریحان و جومحلی" و متوسط عملکرد جو آبی در هر هکتار را ۲ و سه دهم ذکر کرد.

او ادامه داد: برداشت جو از زمینهای کشاورزی گناباد با ۲۸ دستگاه کمباین (سه دستگاه کمباین بومی و ۲۵ دستگاه کمباین مهاجر) در حال انجام است و گروه‌های برداشت متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت می کنند و به منظور جلوگیری از انتشار بیماری گیاهان، تمامی کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.

سطح زیر کشت محصول جو در گناباد ۳۵ درصد کاهش یافت
علی موذنی رییس اداره تولیدات گیاهی گناباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تعرفه نرخ برداشت جو طبق نظریه ستاد برداشت با توافق بین کشاورز و کمباین دار تعیین و افزون بر ۹۵ درصد برداشت غلات این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

این شهرستان متشکل از ۲ بخش "مرکزی و کاخک" و چهار شهر "گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک" و ۱۰۶ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha