۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85476939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲هزار هکتار سطح زیرکشت نخیلات خوزستان است/ احیا ۶ واحد صنایع خرمای استان

اهواز-ایرنا- معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سطح زیرکشت نخیلات استان را ۴۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۶ واحد صنایع خرمای استان با اعطای ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، احیا شد.

محمد حسنی‌نسب روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تعداد ۲۲هزار بهره‌بردار در ۴۲هزار هکتار سطح زیرکشت نخیلات استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه تحویل نهاده براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، سطح نخلستان، مرحله باردهی و میزان تخصیص ابلاغی به استان انجام شده تصریح کرد: طرح احیا و جایگزینی نخیلات طی یکسال اخیر در سطح ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان انجام شده و قرار است در سایر شهرستان‌های خرماخیز نیز اجرا شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص تامین آب برای تخیلات گفت: با تعامل انجام شده بین دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته، تنش آبی در نخیلات به حداقل رسید.

ظرفیت صنایع تبدیلی خرمای خوزستان ۱۵۰ هزار تن است

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: ظرفیت صنایع بسته‌بندی و تبدیلی خرمای خوزستان در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار تن است که قرار است با مشارکت بخش خصوصی این ظرفیت به ۳۵۰ هزار تن برسد.

حسنی‌نسب میزان برداشت محصول خرمای خوزستان در سال گذشته را ۳۰۲ هزارتن اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان ۱۰۰ هزارتن توسط کارگاه‌های بسته‌بندی و صادرکننده خریداری شده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای حوزه اوراسیا، هند، ژاپن و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبدا صادرات مصحولات خرمای استان خوزستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha