قطعه‌سازان داخلی و خارجی در بم سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهند

کرمان- ایرنا- معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: به‌زودی سرمایه‌گذاری مشترکی با تمام قطعه‌سازان در سطح کشور و همچنین قطعه‌سازان ایران طرف قرارداد در کشورهای خارجی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، علی فکری روز سه‌شنبه در سفر به شهرستان بم و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید افزود: این منطقه اقتصادی به عنوان مهمترین و اولین قطب اقتصادی در کشور به خصوص در زمینه تولید خودرو مطرح است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف مجموعه وزارت اقتصاد در سال جدید با توجه به اینکه شعار امسال حمایت از سرمایه گذاران خارجی است که در همین راستا مشکل سرمایه گذاران و خودروسازان خارجی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم حل می شود.

قطعه‌سازان داخلی و خارجی در ارگ جدید بم سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهند
بازدید معاون وزیر اقتصاد از کارخانه های خودروسازی ارگ جدید بم

وی با اشاره به اینکه یکی از الزامات توسعه توجه به ارکان اساسی برنامه‌ریزی توسعه‌ای است خاطرنشان کرد: استان کرمان یک سرزمین مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌ به شمار می رود زیرا بیشترین ارزش افزوده حوزه معادن را داراست.

فکری ادامه داد: باید با برنامه صحیح اقتصادی در راستای تبیین ظرفیت‌ها اقدام شود.

معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور و همچنین با وجود ظرفیت های کشاورزی، معدنی و گردشگری مستعد سرمایه گذاری است.

به گزارش ایرنا، هفت شرکت خودروسازی و ۱۶ کارخانه قطعه‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در حال فعالیت و همچنین ۱۲ کارخانه دیگر در حال بررسی و صدور مجوز واگذاری زمین برای تولید قطعات خودرو هستند.

سفر معاون وزیر اقتصاد به کرمان همزمان با همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری این استان با عنوان آیدکس ۲۰۲۴ بوده است.

همایش فرصت های سرمایه گذاری با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha