۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85476841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس راه "جغتای" بره میش وحشی را تحویل محیط زیست داد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85476841
پلیس راه "جغتای" بره میش وحشی را تحویل محیط زیست داد

سبزوار- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست جغتای گفت: یک راس بره میش وحشی توسط ماموران پلیس راه به اداره محیط زیست این شهرستان غربی خراسان رضوی تحویل شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره محیط زیست جغتای، عباسعلی خسروی روز سه شنبه افزود: این بره میش را که به تازگی متولد شده بود، یکی از نیروهای پلیس راه جغتای - جاجرم در حاشیه بیابان مشاهده کرده بود، که به منظور جلوگیری از آسیب دیدن، آن را برای مراقبت، تحویل اداره حفاظت محیط زیست جغتای داد.

وی با قدردانی از دغدغه‌مندی این مامور پلیس راه در حفاظت و حراست از گونه های حیات وحش منطقه، خواستار تعامل و همکاری بیشتر دیگر شهروندان و دوستداران محیط زیست برای پیشگیری از تخلفات شکار و صید در محدوده های زیست محیطی شد.

خسروی تاکید کرد: مردم در صورت حضور در طبیعت و مواجهه با نوزادان وحوش، از هرگونه اقدامی برای گرفتن آنها پرهیز کرده و تنها مراتب را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

وی افزود: در صورت زنده‌گیری حیات وحش توسط سودجویان، طبق قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶ و اصلاحات بعدی آن، متخلفان به مجازات های سنگینی محکوم خواهند شد.

به گزارش ایرنا، منطقه شکارممنوع ریوند در محدوده شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین و داورزن با وسعت ۷۵ هزار و ۱۰۸ هکتار با سیمای طبیعی برخوردار از کوهستان، دشت و تپه ماهور، یکی از زیستگاه‌های ارزشمند حیات وحش در غرب خراسان رضوی به شمار می‌ رود.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha