۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85476809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان اردبیل: دانشجویان تراز انقلاب باید مطالبه‌گر باشند

اردبیل- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به تعبیر شهید بهشتی از قشر دانشجو به عنوان موذن جامعه، مطالبه‌گری را مهم‌ترین مشخصه دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی روز سه‌شنبه در نشست دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با تاکید بر ضرورت استفاده از صاحب‌نظران و محفل‌های دانشگاهی برای تحلیل و بررسی علت‌های وقوع جرم‌ها گفت: نقش دانشجویان در پیشرفت و اصلاح جامعه خطیر است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر باشد، به تعبیری از شهید بهشتی (ره) در مورد قشر دانشجو اشاره داشت و اضافه کرد: دانشجو مانند موذنی است که در صورت به خواب رفتنش، نماز امت در جامعه قضا می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با ذکر مشخصه‌های دانشجوی تراز انقلاب، اظهار کرد: شناخت مشکل‌های جامعه و تبیین و ارائه راهکارها رسالت مهمی است که قشر دانشجو باید نسبت به آن همواره خود را مسئول بداند.

وی بر ایجاد کلینیک‌های حقوقی در دانشگاه‌ها برای گسترش عدالت اجتماعی و دسترسی آسان به عدالت تاکید کرد و افزود: تاثیر آن در کسب تجربه عملی دانشجویان رشته حقوق در کنار آموزش و تجربه علمی موثر است و دادستانی اردبیل برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی آمادگی دارد.

آفاقی همچنین با تشریح سند تحول و تعالی قوه قضاییه، حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال، بازاجتماعی کردن زندانیان، مقابله با بسترهای فسادزا و فسادخیز، صیانت از حقوق عامه، پیگیری ترک فعل مدیران، حمایت از مالکیت و اجرای دقیق قانون حدنگار، مبارزه قاطع با جرایم سازمان یافته، استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی و جلب مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌ها و جرم‌ها را از جمله اقدام‌های دادگستری کل استان اردبیل در راستای اجرای این سند برشمرد.

پروژه راه‌آهن، طرح منطقه آزاد اردبیل، صیانت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مرتع‌ها، معضل قراردادهای غیرقانونی تعاونی‌های مسکن، مشکل عشایر و کشاورزان، عزل و نصب‌های سفارشی در اداره‌ها و لزوم پاسخگویی و انتقادپذیری مسئولان از جمله محورهای پرسش‌ها و درخواست‌هایی بود که از سوی دانشجویان در این نشست مطرح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha