۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85476746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج فرهنگ اقامه نماز زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اهتمام به اقامه نماز مهم‌ترین زیرساخت معنوی و فرهنگی کاهش آسیب های اجتماعی است و برای کاهش هنجارهای اجتماعی، به اقامه نماز جماعت توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار" روز سه شنبه در شورای اقامه نماز استان ایلام، اظهار کرد: تقید مدیران دستگاه‌های اجرایی به اقامه نماز جماعت در اداره متبوع در سلامت اداری آن دستگاه تاثیر دارد.

وی افزود: انسان باید در همه حال خداوند را ناظر به رفتار و افعال خود بداند و ضمن اجتناب از تخلف دستورات الهی، نسبت به انجام فرائض واجب از جمله نماز دقت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: مدیران باید خود اهتمام به اقامه نماز توجه داشته باشند و کارگنان آن دستگاه را نیز به انجام این فریضه واجب الهی ترغیب کنند و همچنین نمازخانه ادارات باید مجهز و شکیل باشد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که خود پیشگام در اقامه نماز جماعت در ادارات باشند و بعد از اقامه نماز نیز پاسخگوی مردم باشند که خیر و برکت در اقامه نماز و خدمت به مردم است و همچنین اهتمام مدیران و کارکنان دستگاه‌ها به اقامه نماز باید در ارزیابی عملکرد آنان تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اگر هزینه‌هایی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به جامعه تحمیل می‌شود برای اموری چون نماز جماعت، احداث مسجد و نمازخانه هزینه شود، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: از محل اعتبارات اربعین ۲۳۰ میلیارد ریال برای احداث یا تعمیر و تجهیز نمازخانه ها و مساجد در شهرها و بین راهی استان هزینه شده است.

ترویج اقامه نماز کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد

"سعید هژبری" افزود: سال گذشته ۶ نمازخانه در برخی شهرستان‌های محل تردد زائران با محوریت ورودی شهرها، پارک‌ها و بوستان‌های استان در مسیرهای منتهی به مرز مهران، احداث شد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال برای احداث یا مرمت و تجهیز ۴۰ مسجد از محل اربعین مصوب شده است که در این راستا ایجاد مساجد بین راهی در ۶ شهرستان در دستور کار است.

هژبری ادامه داد: در شورای راهبردی سفر استان مقرر شد در همه اماکن، در فضای اسکان و استراحت مسافران، محل اقامه نماز و یا نمازخانه تعبیه شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هرچند در همه حوزه‌های استان زیرساخت‌هایی برای اقامه نماز جماعت وجود دارد اما نگهداری از این اماکن باید مورد توجه باشد و باید مساجد و نمازخانه‌های بین راهی مجهز و پاکیزه باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی اجازه تغییر کاربری نمازخانه‌های ادارات را ندارند و در صورت مشاهده این تخلف، با مسئولان آن دستگاه برخورد می‌شود.

هژبری ادامه داد: باید از ظرفیت بقاع متبرکه و مساجد بین راهی نیز برای اقامه نماز جماعت استفاده شود و این اماکن آماده پذیرش مسافران تابستانی و اربعین حسینی باشند.

وی نسبت به اولویت بندی مساجد و بقاع متبرکه بین راهی بر اساس میزان اسکان و تردد زائران و مسافران تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha