ابلاغ مصوبه سفر رییس جمهور به ۲ دهه انتظار صاحبان صنایع  البرز پایان داد

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به توجه دولت مردمی سیزدهم به رفع مشکلات صنایع کشور گفت: ۲ دهه انتظار صاحبان صنایع در لکه های صنعتی البرز با ابلاغ مصوبه سفر رییس جمهور پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجتبی عبداللهی " روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تعیین تکلیف این لکه های صنعتی از مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان البرز در آذرماه سال ۱۴۰۲ بود که به تازگی بخشنامه این مصوبه توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای این ابلاغ مربوط به تبدیل لکه‌های صنعتی به شهرک صنعتی است، گفت: در استان البرز ۱۷ لکه صنعتی داریم که طبق این ابلاغیه هشت لکه صنعتی به شهرک صنعتی تبدیل شد که این امر در راستای توسعه اقتصادی استان به ویژه تحقق اهداف شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار البرز ادامه داد: این لکه‌های صنعتی شامل دهکده صنعتی هلجرد، نواحی صنعتی مپنا، لکه صنعتی منطقه خیابان مرغک در چهارباغ، منطقه صنعتی دکتر حسابی ( علیخان سلطان )، لکه صنعتی منطقه کاوش ساوجبلاغ، منطقه کارگاهی نور، داشلیجه زیبادشت و منطقه کارخانه های فخر ایران است.
وی افزود: تسریع در واگذاری زمین به شهرک صنعتی طالقان برای بسته بندی آب معدنی با توجه به موقعیت طالقان، صنایع تولیدی تبدیلی کشاورزی مثل آبمیوه، کمپوت و میوه خشک، ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در شهرستان ساوجبلاغ، تسریع در عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد و تخصیص پساب کرج به شهرک‌های صنعتی اشتهارد و نجم آباد از دیگر ابلاغ های مصوبه سفر دوم رییس جمهور به البرز است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: این دستاورد که بعد از چندین سال پیگیری به نتیجه رسیده است و برای واحدهای مستقر در این لکه‌ها مزایایی چون هزینه‌کرد عوارض ساخت و ساز در داخل خود شهرک، تمرکز زیرساخت‌ها، قانون‌مند شدن انشعابات، معافیت های مالیاتی و سایر تسهیلات مربوط به شهرک های صنعتی را به دنبال دارد.

استاندار: ۲ دهه انتظار صاحبان صنایع در لکه های صنعتی البرز پایان یافت

تسریع در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد البرز
عبداللهی افزود: شهرک صنعتی خصوصی مشمول تمام امکانات و مشوق‌های دولتی می‌شود و از آنجایی که امکان ارائه خیلی از خدمات دولت در لکه‌های صنعتی وجود ندارد ولی الان این اجازه را داریم که این خدمات را بدهیم و به نوعی گام بزرگی در توسعه صنعتی استان البرز است.
استاندار البرز گفت: تسریع در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد پیرو مصوبات سنوات گذشته هیات وزیران نیز ابلاغ شد.


عبداللهی بیان کرد: یکی از مهمترین موارد این توافقات ابلاغی به استان، تخصیص پساب شهر کرج برای شهرک های صنعتی اشتهارد و نجم آباد بود که محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: با این ابلاغ تعداد شهرک‌های صنعتی استان به ۲۱ مجموعه می‌رسد که ۱۱ مورد آن خصوصی است.

رییس جمهور و هیات همراه ۱۷ آذرماه سال ۱۴۰۲ در قالب سفر استانی برای دومین بار مهمان مردم استان البرز بودند که این سفر برکات فراوانی برای استان داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha