۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85476630
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۱۰ اثر به دبیرخانه پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی رسید

قم- ایرنا- قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری از ارسال ۲۱۰ اثر در ۲ بخش کتاب و پایان نامه به پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین امین رضا عابدی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد ابراز کرد: در اختتامیه این همایش از نویسندگان کتاب ها و پایان نامه های برتر تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: آیین اختتامیه همایش، روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در مدرسه علمیه دارالشفا قم ساعت ۹ با سخنرانی آیات سید هاشم حسینی بوشهری رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، محسن اراکی رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری و عباس کعبی عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و پیام آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز قرائت خواهد شد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری  اظهار کرد: فراخوان ارسال آثار پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در مهرماه سال گذشته انجام و ویژه کتاب های چاپ شده در سال ۱۴۰۱ و پایان نامه های دفاع شده در آن سال در سه محور اندیشه سیاسی، فقه حکومتی و حقوق عمومی دریافت شد.

عابدی نژاد در ادامه گفت: حل مشکلات کشور و نیروی پیشران جامعه برای تحقق عدالت و پیشرفت اسلامی تمرکز بر سیاست ها و راهبردهای اساسی اداره کشور است و باید با حمایت علما و فضلا این اندیشه ها تولید و در اختیار مجریان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در فقه حکومتی به دنبال تولید نرم افزار اداره جامعه هستیم و این موضوع دنبال می شود که نظام اجتماعی مطلوب در ابعاد متنوع خود چگونه نطامی است و چگونه وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب تحول پیدا کند که تامین کننده عدالت و پیشرفت باشد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در محور حقوق عمومی اهمیت قانون اساسی در میان قانون های اساسی دنیا و مسائل مربوط به حقوق عامه باید بررسی شود که انقلاب اسلامی ما مهم ترین ماموریت را صیانت از حقوق عامه داشته است و باید در این زمینه موانع را شناسایی کرد.

قدردانی از هشت اثر برتر در اختتامیه کتاب سال حکومت اسلامی

عابدی نژاد در ادامه با اشاره به تعداد جوایز بخش ویژه و کتاب و پایان نامه گفت: در بخش ویژه آثار مرتبط با اعضای خبرگان رهبری و در بخش کتاب و پایان نامه نیز عموم آثار ارسالی بررسی شده و در نهایت از هشت نفر از صاحبان آثار برتر تجلیل می شود که شامل پنج کتاب و سه پایان نامه است.

وی ادامه داد: مجموعه آثار با انتخاب تعدادی از فضلا و اندیشمندان جوان حوزه به عنوان هیات داوران مورد بررسی قرار گرفته است و آثار چند مرتبه بازبینی و بررسی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha