اتاق‌های بازرگانی به دنبال سرمایه برای اقتصاد دانش‌محور/راهکارهای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد

تهران- ایرنا- نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق‌های سراسر کشور بر اساس مأموریتی که دارند جذب سرمایه‌های جدید با هدف حرکت به سمت اقتصاد دانش‌محور را دنبال می‌کنند و به منظور تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد نیاز به سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی است.

به گزارش ایرنا، حسین پیرموذن، در حاشیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ افزود: فراهم کردن بسترهایی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها و مناطق مختلف کشور یک ضرورت است که به جد از طرف اتاق ایران پیگیری و حمایت می‌شود؛ چراکه رویکرد این رویدادها گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع برای دست پیدا کردن به اقتصاد دانش‌محور و جذب سرمایه‌های جدید ریالی و ارزی است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: الگوپذیری ازاین‌رویداد در سطح همه استان‌ها اقدامی مؤثر در مسیر جذب سرمایه‌های جدید است. این همایش بین‌المللی فرصت ارزشمندی برای تحقق توسعه پایدار در استان کرمان است و به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با گذر از اقتصاد منبع محور و پایه‌ریزی توسعه اقتصادی بر مبنای دانش و فناوری منتهی می‌شود.

بر اساس اظهارات او همان‌طور که اقتصاد دانش‌محور با توسعه و اشتغال رابطه مستقیم دارد، علم به‌عنوان عامل اصلی تولید موردتوجه است؛ ازاین‌رو سرمایه‌گذاری در بخش آموزش علوم، تحقیق و توسعه برای ماندگاری در این رقابت بین‌المللی ضروری است.

نایب‌رئیس اتاق ایران تأکید کرد: رویداد بین‌المللی کرمان ‌آیدکس با حضور سفرا و مدیران ارشد کشورهای مختلف، فرصت مناسبی است تا با نگاهی جدید و گفتمان ‌محور، شاخص‌های توسعه پایدار کرمان را با استفاده از شیوه‌های فناورانه و جدید شناسایی کنیم و در راستای جذب هدفمند سرمایه‌ها در سطح بین‌المللی حرکت کنیم.

پیرموذن تحقق رشد ۸ درصدی بر اساس برنامه هفتم توسعه را مشروط به برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی دانست و افزود: معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و همچنین تلاش برای افزایش سطح رشد نرخ تشکیل سرمایه می‌تواند گامی مؤثر در ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار، متوازن و بهبود وضعیت زندگی مردم منطقه باشد.

نایب‌رئیس اتاق ایران حضور نمایندگان تجاری کشورهای آسیایی و آفریقایی، سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف در این همایش را بستر مناسب برای تلاقی سرمایه و ایده‌های جدید ارزیابی کرد و افزود: در این همایش بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن، گردشگری، کشاورزی و … معرفی می‌شود و الگوپذیری از این ‌رویداد بین‌المللی و تعمیم آن به سایر استان‌ها می‌تواند تحول عظیمی در اقتصاد ایران رقم بزند.

به گزارش ایرنا، همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha