۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85476581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲٠ درصدی یارانه اتوبوس‌های شهری زنجان تصویب شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85476581
افزایش ۲٠ درصدی یارانه اتوبوس‌های شهری زنجان تصویب شد

زنجان -ایرنا- رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: افزایش ۲۰ درصدی یارانه پرداختی به بهره برداران و مالکان اتوبوس‌های بخش خصوصی طرف قرارداد به منظور حمایت از شهروندان و مسافران به مدت یک‌سال تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود نوری روز سه‌شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، افزود: طبق استانداردی که از طریق وزارت کشور تعیین شده، بررسی هزینه جا به جایی یک مسافر با اتوبوس‌ در شهر زنجان ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ ریال است که مسافر ۴۰ هزار ریال یعنی یک چهارم این هزینه را می پردازد و سه چهارم آن را شهرداری به عنوان یارانه پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: پرداخت یارانه به اتوبوس های حمل و نقل شهری از زمان شیوع کرونا آغاز شد و همچنان ادامه دارد چون بخش خصوصی با توجه به تورم و هزینه های اتوبوس‌ها نمی تواند بدون یارانه به کار خود ادامه دهد.

این مسوول ادامه داد:هزینه روزانه هر دستگاه اتوبوس ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است که در ۲۶ روز کاری حدود ۴۳۹ میلیون ریال می شود.

وی اظهار داشت: اگر هر اتوبوس بتواند ۲٠٠ مسافر را جا به جا کند ماهانه ۲۰۸ میلیون ریال درآمد خواهد داشت که با این وضعیت مجبوریم یارانه پرداخت کنیم.

هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان انتظار مسافران می شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه به لزوم هوشمندسازی حمل و نقل ناوگان شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم در کمیسیون مربوطه تصویب شده و مورد موافقت اعضا قرار گرفته است.

سعید نجفی افزود: با هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مینی بوس مدت زمان انتظار مسافر در ایستگاه ها به مراتب کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی کیف پول نیز فعال خواهد شد، اضافه کرد: این کار در آینده انجام خواهد شد تا پرداخت هزینه حمل و نقل به صورت الکترونیکی انجام شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل شهر ضروری است، گفت: در گذشته مسائل و مشکلاتی موجب شد اجرای این طرح با معضلاتی، مواجه شود و به صورت نیمه تمام باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته شهرداری زنجان گام مناسبی در راستای هوشمندسازی برنداشته است که امیدواریم این مهم هرچه سریعتر محقق شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha