۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85476554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل صحن امامزاده سلیمان علی خوسف ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف گفت: تکمیل صحن خدماتی و زیارتی بقعه متبرکه «شاه سلیمان علی» این شهرستان در گستره چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع نیاز به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

حجت الاسلام محمد الهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات طرح توسعه مزار شاه سلیمان علی خوسف به همت مردم، خیرین، افراد نیکوکار و ارادتمندان به آستان امامزاده در حال اجرا است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۴۶ زائرسرا در سه طبقه با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید و اکنون در هر طبقه ۲۵ سرویس بهداشتی در قالب ۷۵ چشمه آماده بهره‌برداری است که عید غدیر افتتاح می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف اظهار کرد: امسال سیمان کاری دیوارهای امامزاده به طول چهار هزار مترمربع و ساخت دیوار ساحلی به میزان ۳۵۰ مترمربع انجام شد.

وی بیان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات دولتی ۲ میلیارد ریال، از محل درآمدهای امامزاده ۱۲ میلیارد ریال و مشارکت مردم ۱۰ میلیارد ریال برای طرح توسعه و گسترش فضای مذهبی این بقعه متبرکه هزینه شد.

تکمیل صحن بقعه شاه سلیمان علی خوسف ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

حجت الاسلام الهی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های زائران بقعه متبرکه شاه سلیمان علی مسیر خاکی جاده منتهی به امامزاده به طول سه کیلومتر است.

وی ادامه داد: از طرفی بارندگی‌ها و سیلاب اخیر نیز منجر به تخریب بخشی از این مسیر که از میان رودخانه می‌گذرد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف اضافه کرد: سیلاب به جاده دسترسی به امامزاده که آسفالت بود نیز خسارت زد در نتیجه ۱۵ کیلومتر از این مسیر باید ترمیم یا مسیر جاده به حاشیه کوه جا به جا شود.

وی تصریح کرد: آستان مقدس شاه سلیمان علی واقع در جلگه ماژان درایام تعطیلات مختلف به خصوص پایان هفته‌ میزبان زائران و مسافران زیادی است بنابراین حضور روحانی، اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای ۱۳ بقعه متبرکه است عنوان کرد: این امامزادگان و بقاع توسط افراد فعال، خیر و معتقد به اهل بیت عصمت و طهارت مدیریت و اداره می‌شود و اوقاف به عنوان ناظر امورات بقاع را پیگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha