محسنی اژه‌ای: تخلفات چای دبش ابتدا از سوی دولت سیزدهم مطرح شد/ تفهیم اتهام ۴۵نفر در پرونده

یاسوج- ایرنا- رئیس قوه قضائیه با اشاره به پرونده تخلفاتی موسوم به «چای دبش» و اینکه این تخلف اولین بار از سوی دولت سیزدهم اعلام و پیگیری شد، گفت: تاکنون و در رابطه با تخلفات مطرح شده در این پرونده ۴۵ نفر تفهیم اتهام شده اند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بعد از اطلاع دولت توسط معاون اول رئیس‌جمهور، با تلاش سازمان بازرسی، دولت و قوه قضاییه و سایر نهادهای ذیربط، موضوع چای دبش مورد رسیدگی و اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: سه میلیارد دلار مبلغ کمی نیست و یک شبه نمی توان آن را تعیین تکلیف کرد و دراین‌ رابطه قوه قضاییه ، مسئولیت خود را انجام خواهد داد.

اژه ای تصریح کرد: صدها استعلام از جاهای مختلف صورت گرفته و تحقیقات مفصلی در این زمینه انجام شده است.

رئیس قوه قضاییه دررابطه‌ با نقش وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده، عنوان کرد: وی از مسئولیتش برکنار و به سه سال زندان نیز محکوم شد.

وی درباره برخورد با دانه‌درشت‌ها، گفت: اینکه دو نفر یک جرم را انجام می‌دهند باید یک‌جور برخورد شود درست نیست، شاید فرد دوم به علت فقر و نداری اینکار را انجام داده باشد.

وی به مسئله سد خرسان نیز اشاره کرد و گفت: من نمی‌توانم دراین‌ رابطه ورود پیدا کنم، اگر مسئولان استانی با هم متحد باشند می‌توانند تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ کنند.

وی در مورد برخورد با شایعه پراکنان در جامعه، تاکید کرد: جلوگیری از این آسیب نیازمند همکاری دستگاه قضا و مردم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha