مشگین‌شهر میزبان چهار جشنواره فرهنگی - ورزشی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: چهار جشنواره فرهنگی و ورزشی برای شهرستان مشگین‌شهر در تقویم رویدادها به ثبت رسیده‌ و برای برگزاری همه آنها در موعد مقرر برنامه‌ریزی شده است. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی جشنواره فرهنگی ، ورزشی عشایر در مشگین‌شهر اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ، ورزشی عشایر یکی از برنامه‌های ثبت شده در تقویم رویدادهای وزارت میراث‌ فرهنگی است و ۳۱ خردادماه در شهر قصابه مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ظرفیت استان اردبیل در حوزه گردشگری کم‌نظیر است و برگزاری جشنواره‌ها در مناطق مختلف استان در کنار ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌تواند عامل موثری در معرفی جاذبه‌های گردشگری آن باشد.

مشگین‌شهر میزبانی چهار جشنواره فرهنگی ، ورزشی را عهده‌دار شد

محمدی ادیب با اشاره به دعوت از تورگردانان و آژانس‌داران کشور برای حضور در جشنواره فرهنگی ، ورزشی عشایر تصریح کرد: با توجه به فصل گردشگری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده و هر هفته دست کم یک جشنواره بزرگ در یکی از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه گفت: اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در سال گذشته اقدامات شایسته‌ای در حوزه ثبت جشنواره‌ها انجام داد ، چهار جشنواره برای شهرستان مشگین‌شهر ثبت شد و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای برگزاری آنها همکاری کنند.

شهرام محمدی افزود: تلاش می‌کنیم با محوریت اداره میراث‌ فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری هر هفته شاهد برگزاری جشن‌ها و برنامه‌هایی در این شهرستان باشیم تا گردشگران حاضر از این برنامه‌ها استفاده کنند.

او افزود: در مهم‌ترین نقطه تاریخی مشگین‌شهر قرار داریم و اگر می‌خواهیم که این شهرستان به عنوان یک شهرستان گردشگری تثبیت شود، باید در توسعه زیرساخت‌ها و معرفی جاذبه‌ها اقدامات مهمی را انجام دهیم.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha