۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85476469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم | برگزاری یادواره شهدای حاج عمران و فکه در دلفان

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85476469
فیلم | برگزاری یادواره شهدای حاج عمران و فکه در دلفان

خرم آباد - ایرنا - یادواره شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان دلفان در مناطق حاج عمران و فکه روز سه شنبه در مصلی المهدی (عج) نورآباد (مرکز شهرستان) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه دلفان در این یادواره با گرامیداشت دهه کرامت به نقش زنان لرستان در تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: "قدم خیر" نماد افتخار زنان لرستان در مقابل ظلم و زور رضاخان بوده است و اکنون نیز زنان لر در عفت و غیرت زبانزد هستند.

حجت‌الاسلام محمد یوسف خانی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس نیز زنان این خطه همدوش با مردان، رزمندگان ایرانی را در جبهه های جنوب و غرب کشور در مقابل دشمن بعثی یاری و پشتیبانی می کردند.

وی با اشاره به نقش عشایر و ایلات لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: عشایر و ایلات استان قبل از پیروزی انقلاب جزو پیشقراولان مبارزه با طاغوت بودند و در هشت سال دفاع مقدس با افتخار در جبهه های جنگ میدان داری می کردند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس فرزندان لرستان با اقتدار و افتخار در مرزهای غرب و جنوب کشور و خطوط عملیاتی ارتفاعات میمک ،شاخ شمیران، قمیش، بستان و حمیدیه خوش درخشیدند و شاهد رزم و حماسه ستودنی آنها بودیم.

حجت الاسلام خانی ادامه داد: رزم دیدنی لشکر همیشه پیروز ۵۷ ابوالفضل (ع) و یگان ۱۱۰ قائم(عج) لرستان در منطقه حاج عمران، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است به طوریکه مورد تمجید رهبر عزیز انقلاب قرار گرفت و جمله معروف «رزم فرزندان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است»بیان نمودند.

به گزارش ایرنا اردیبهشت سال ۶۵ شهرستان دلفان در قالب گردان امام حسین (ع) یگان ۱۱۰قائم (عج)۲۱ شهید در منطقه حاج عمران و سال ۶۱ نیز در منطقه فکه در قالب عملیات بیت‌المقدس ۱۸شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مجموعه در جریان دفاع مقدس ۲۶۸شهید و ۸۳۴ ایثارگر تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نموده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha