درخواست ۳۰۰ دانش آموز بابلی از رئیس جمهور؛ مدرسه ما را زودتر بسازید+ فیلم

ساری - ایرنا - ساخت دبستان نوشیروانی بابل که قفل چند ساله آن در دور نخست سفر هیات دولت به مازندران شکسته شد به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد رسیده و ۳۰۰ دانش آموز این مدرسه که اکنون در مکانی دورتر از محل زندگی خود درس می‌خوانند تکمیل هر چه زودتر این واحد آموزشی را از رئیس جمهور مطالبه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،، تکمیل دبستان نوشیروانی بابل که سال‌ها نیمه کاره رها شده بود با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد ریالی از جمله مصوبه های دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران بود.

این دبستان که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شد، ۱۲ کلاس دارد که در زمینی به گستره ۱۲۰۰ متر مربع بنا شد و اکنون به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد رسیده است.

دانش آموزان دبستان نوشیروانی بابل که سال‌ها در یک مدرسه تخریبی در محله حکیم آباد درس می‌خواندند به سبب ریزش سقف این مدرسه به ناچار به مکانی دورتر از محل سکونت خود نقل مکان کردند.

این مدرسه در کنار مرکز معلولان نوشیروانی بابل واقع شد که زمین این واحد آموزشی هم توسط خیر شهیر ایران سید حسین فلاح نوشیروانی اهدا شد. ساختمان این دبستان اکنون روزهای پایانی کار خود را سپری می‌کند و دانش آموزان این دبستان به همراه خانواده ها خواستار تخصیص اعتبار لازم در دور دوم سفر رئیس جمهور شدند.

۳۰۰ دانش آموز بابلی با پرداخت هزینه هایی اعم از سرویس و حمل و نقل خود را به مدرسه موقتی که برای آنها در نظر گرفته شد برای تحصیل می رسانند و چشم انتظار افتتاح مدرسه جدید خود هستند.

خانواده های این دانش آموزان به صورت مستمر هر روزه با مراجعه به مدرسه در حال ساخت نظاره گر فرایند تکمیل این طرح آموزشی هستند.

مطالبه ۳۰۰ دانش آموز بابلی از رئیس جمهور؛ مدرسه ما را زودتر بسازید +فیلم

نیاز ۴۰ میلیارد ریالی

مهدی اسدی امیری مدیر آموزش و پرورش بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای تکمیل این واحد آموزشی به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم در دور دوم سفر این مبلغ تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: تکمیل این طرح یکی از مصوبه های دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران بود که با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیار ریالی بعد از ۱۱ سال فرایند تکمیل آن آغاز شد.

وی با بیان این که بخش زیادی از کارهای این واحد آموزشی انجام شد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ها بر این است که در مهرماه سال جاری این مدرسه فعالیت آموزشی خود را شروع کند.

به گزارش ایرنا، سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha