۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85476381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالن ورزشی فردوس بعد از ۱۵ سال ساخته شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبر: 85476381
سالن ورزشی فردوس بعد از ۱۵ سال ساخته شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان فردوس خراسان جنوبی گفت: پروژه سالن ورزشی این شهرستان که سال‌ها متوقف بود، با اختصاص اعتبار در ۲ سال گذشته و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است.

داوود شرفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سالن ورزشی با مساحت ۲ هزار متر مربع در سال ۱۳۸۸ کلنگ زنی شد که همان ابتدای کار فونداسیون و اسکلت با اعتبار ۲ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید.

وی گفت: از آنجایی‌ که پیمانکار اسکلت درجه دو گذاشت و تخلفاتی داشت این پروژه به مدت ۹ سال متوقف شد و در این مدت پیمانکار مراحل دادگاهی را گذراند.

رئیس اداره ورزش و جوانان فردوس اظهار کرد: با جمع آوری سوله قبل که با تخلفات پیمانکار همراه بود، مجدد سالن ۲ هزار متری فردوس با سوله جدید و قراردادی معادل بیش از ۲ میلیارد ریال آغاز شد اما باز هم کمبود اعتبار منجر به متوقف شدن پروژه شد.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد که اجرای سقف بود بیش از هفت میلیارد ریال قرارداد منعقد شد اما باز هم کمبود اعتبار مطرح و پروژه تعطیل بود تا اینکه سال ۱۴۰۱ با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال و تخصیص این مبلغ، پروژه مجدد آغاز شد.

شرفی تصریح کرد: غیر از نصب کفپوش و دستگاه هواساز مابقی اقدامات توسط پیمانکار انجام شد و با پیگیری‌های فرماندار و اداره ورزش و جوانان ۵۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات استانی به پروژه تخصیص داده شد.

وی گفت: در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد تا کفپوش سالن نصب و مطالبات پیمانکار که معادل ۴۰ میلیارد ریال بود، پرداخت شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان فردوس با بیان اینکه تنها مشکل این سالن اکنون نبود دستگاه‌های هواساز است تصریح کرد: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این کار نیاز است که طبق آخرین پیگیری‌ها مقرر شد ۳۰ میلیارد ریال در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان قرار بگیرد.

وی گفت: این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی در حال اجرا است و با تخصیص این میزان اعتبار که ملی خواهد بود، قرارداد با پیمانکار منعقد و پروژه تکمیل می‌شود.

شرفی با بیان اینکه زیرساخت‌های این پروژه اعم از آب، برق و گاز اجرا شده است اظهار کرد: این سالن دارای ۱۰ ردیف سکوی تماشاچی با ظرفیت اسمی ۹۰۰ نفر است که قابلیت گنجایش هزار و ۲۰ را دارد.

وی افزود: وقتی پروژه به بهره‌برداری برسد تجهیزات ورزشی در اختیار سالن قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان فردوس عنوان کرد: مطالبات پیمانکار باعث شده بود نصب کفپوش انجام نشود که در مرحله اول ۴۰ میلیارد ریال مطالبات با پیگیری‌های فرماندار و اداره ورزش و جوانان پرداخت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha